OVOGODIŠNJI RENDEZ-VOUS AU CINÉMA
Autor: Dijana Fotez, 10. 10. 2019.
Učenici izborne nastave Francuskog jezika naše škole obilježili su i ove godine Mjesec francuskih filmova te su u pratnji profesorice Dijane Fotez posjetili peti po redu Rendez-vous au cinéma u slatinskom Kinu.
Rendez-vous au cinéma program je probranih ostvarenja klasične i suvremene francuske kinematografije koji zajednički organiziraju Francuski institut u Hrvatskoj, Hrvatski audiovizualni centar i Kino mreža, čiji je član i slatinsko Kino.
Peti Rendez-vous au cinéma, mjesec francuskih filmova u Hrvatskoj, otvoren je u Kinu Slatina 16. rujna 2019. godine projekcijom filmskog klasika velikana francuske kinematografije Louisa Mallea, Zazie dans le métro (Zazie u metrou), nastalog po književnom predlošku Raymond Queneaua. Riječ je o komediji s elementima fantastike s mnoštvom neobičnih likova i šašavih situacija u pariškom Metrou.
18. rujna 2019. učenici 4.a razreda opće gimnazije u pratnji profesorica Dijane Fotez i Valerije Ivanac-Jelenčić pogledali su projekciju animiranog filma La tortue rouge (Crvena kornjača). Ova fantastična priča o odnosu čovjeka i prirode autorski je uradak Michaela de Wita nominiran i za Oscara 2017. godine u kategoriji dugometražnog animiranog filma.
Ovim filmskim projekcijama ostvarena je suradnja Škole s Pučkim otvorenim učilištem.
Osim toga, u sklopu aktivnosti HAVC-ovog Projekta filmske pismenosti te uz stručnu podršku filmsko-obrazovnog programa Sedmi kontinent, uz filmove su pripremljeni i popratni edukativni materijali.
Za animirani film La tortue rouge (Crvena kornjača) oblikovan je metodički priručnik (stručnjakinje za filmsku pedagogiju dr. sc. Marine Gabelice) u kojemu su osmišljene aktivnosti za učenike nakon gledanja filma.
Pomoću priručnika i popratnih vizualnih materijala održan je metodički sat (radionice) na nastavi Francuskoga jezika. Aktivnosti su obuhvaćale različite aspekte filmskoga stvaralaštva: emotivna stanja likova, filmska glazba, subjektivni i objektivni kadrovi, filmski planovi te likovna tehnika korištena u animiranom filmu (vodene boje i tinta; u slikarski bogatim pozadinama može se naslutiti utjecaj japanskog animea).
Stvaralački zadatci za učenike povezali su film s nastavom francuskoga jezika. Naime, učenici su trebali osmisliti dijaloge između likova na francuskom jeziku jer je u filmu izostavljena verbalna komponenta ( u cijelom filmu likovi ne govore; redatelj svjesno oduzima moć govora svojim likovima i na taj ih način udaljava od civilizacije i vraća u ono iskonsko, životinjsko stanje u kojem se likovi glasaju, a ne razgovaraju.) Također je ostvarena međupredmetna korelacija (Francuski i Hrvatski jezik) jer su učenici na nastavi Hrvatskoga jezika dobili zadatak napisati kratki osvrt na film.
Učenici su svoje francuske dijaloge i skrivena značenja filma izrečena hrvatskim jezikom izložili na prigodnome panou. Estetski vrlo dojmljiv pano posvećen Mjesecu francuskih filmova izradili su učenici 4.a razreda opće gimnazije.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.