2020-02-24 18:57:58
STOP nasilju na nastavi informatikeMeđupredmetni projekt Stop nasilju koji se provodi s učenicima 1.a i 1.b razreda gimnazije realiziran je i nizom aktivnosti na nastavi informatike tijekom dvotjednog obilježavanja Dana sigurnijeg interneta (od 3. do 14. veljače 2020.). Osim digitalnih radova o vršnjačkom e-nasilju ključna aktivnost je bila debata – alat za brušenje kritičkoga mišljenja. Debata je provedena na tezu "Cyberbullying" je opasniji od običnog bullyinga (Da - Ne) i pokrenula je raspravu među učenicima kojom se produbila njihova svijest o prisutnosti e-nasilja ali i opasnostima i posljedicama koje donose svi ostali oblici vršnjačkog nasilja.
Kako se većina učenika prvi puta susrela s pojmom debate na nastavi prvo ih je profesorica informatike Ksenija Rastija upoznala s takvim oblikom rasprave, metodologijom provođenja debate te pravilima kojih se u debati treba pridržavati. Nakon osnovnih uputa učenici su bili podijeljeni u skupine te prikupljali i dogovarali argumente kako bi što uvjerljivije predstavili stav svoje skupine i uvjerili sudce da su oni u pravu. Zatim je slijedila debata i na kraju proglašenje pobjednika i osvrt na ovako proveden nastavni sat.
Učenici su zahvaljujući debati naučili:
Analizirati problem i koncipirati moguća rješenja
Oblikovati argumente vezane za problem i njegovo rješenje
Kritički analizirati argumente
Javno govoriti i raspravljati na artikuliran, tolerantan i argumentiran način
Koristiti različite izvora znanja i prikupljanja podataka
U sustavu Loomen raspravljali su na forumu te uputili svoje poruke i savjete djeci i mladima kako se trebaju ponašati da ne potenciraju i podržavaju e-nasilje te kome se obratiti ako postanu žrtva digitalnog nasilja. Neka od njihovih promišljanja možete pročitati ovdje.
Debata je izvrstan alat koji razvija kritičko mišljenje, socijalne vještine, govorničke vještine, argumentirano uvjeravanje ali i uvažavanje tuđeg mišljenja, razvijanje tolerancije, samopouzdanja i samopoštovanja.
Autor članka: Ksenija Rastija, prof.
|