2021-11-08 18:08:59
EUROPSKI TJEDAN PROGRAMIRANJA 2021 na nastavi Informatike, Računalstva i ProgramiranjaOd 9. do 24. listopada 2021. održan je, po deveti put, Europski tjedan programiranja. Glavna zamisao koja stoji iza ovog projekta je učiniti programiranje vidljivijim, pokazati mladima, odraslima i starijim osobama kako pomoću koda pretvoriti ideje u stvarnost, demistificirati vještine kodiranja i okupiti motivirane ljude za učenje
Inicijativu Europski tjedan programiranja pokrenuta je 2013. godine. Te godine organizirano je svega nekoliko stotina događaja, dok je prošle godine diljem Europe organizirano skoro 73 tisuće događaja u više od 80 zemalja svijeta.
Ove godine učenici opće gimnazije i ekonomije sa svojom profesoricom informatike Ksenijom Rastijom programirali su u Scratch-u kroz vizualno programiranje i stvarali svoje animacije, priče i kvizove na zadane teme iz nastavnih obrazovnih sadržaja. Tijekom obilježavanje Europskog tjedna programiranja učenici su kroz svoje aktivnosti i programiranje ostvarili obrazovne ishode prema predmetnom kurikulumu Informatike.
Odabrane digitalne radove učenika 1. razreda opće gimnazije pogledajte u nastavku. Autori digitalnih radova su David Benc (1. A), Iva Bučanac (1. A), Ana Vorgić (1. B) i Stjepan Oskomić (1. A).:
Učenici su također kroz radionice u školi razvijali računalno logičko razmišljanje i zaključivanje kroz vježbaonicu Pseudodabar, gdje su se susreli s nizom različitih zadataka koji potiču učenike da se prijave na međunarodno natjecanje Dabar.
Učenici 3. razreda tehničar za elektroniku obilježili su europski CodeWeek 2021 upoznavajući se s Arduino Uno mikrokontrolerom te njegovim mogućnostima. Napravljen je mali projekt u kojemu se kombinira ultrazvučni senzor udaljenosti HC-SR04 s Arduinom te s tri LED diode koje su nakon programiranja mikrokontrolera u C++ jeziku svojim stanjima uključenosti i isključenosti pokazivala udaljenost od senzora do prvog čvrstog objekta koji se nalazio ispred senzora. Od strane učenika iskazano je veliko zanimanje za korištenje Arduino mikrokontrolera te su se pozitivno iznenadili mogućnostima praktične primjene svojih znanja algoritamskog razmišljanja i programiranja u programskom jeziku C++. Velika potpora u obilježavanju CodeWeeka bio im je predmetni nastavnik iz nastavnog predmeta Programiranje Josip Mikolašević.
Obilježavanju europskog tjedna programiranja pridružili su se i učenici 1. i 2. razreda tehničar za elektroniku te učenici 3. razreda agrotehničar. Na satu Računalstva učenici su sudjelovali u radionicama koje je pripremila predmetna nastavnica Sandra Bošnjak.
Učenici 1. razreda tehničar za elektroniku upoznali su se s osnovama programiranja kroz program Scratch u koji je bio uključen i micro:bit. Koristeći igru, naučili su slagati osnovne blokove naredbi, osmislili priče na zadanu temu i izradili jednostavne igre koristeći micro:bit kao joystik. Nakon provedenih radionica učenici su zaključili da programiranje nije samo pisanje programa već rješavanje problema, logičko razmišljanje, kreativnost i suradnja.
Učenici 2. razreda tehničar za elektroniku i 3. agrotehničar na jedan dan postali su koreografi koji su u ritmu odabrane pjesme, a uz pomoć programiranja i tečaja Dance Party, osmislili plesne korake zamišljene plesne skupine. Svi učenici bili su iznimno uspješni u osmišljavanju plesnih pokreta, a neke radove možete vidjeti klikom na sliku.
Također, učenici 2. razreda tehničar za elektroniku imali su priliku raditi s mBot i micro:Maqueen robotima. Većina učenika se susrela prvi puta i dok su neki spajali dijelove novih robota drugi su testirali rad sastavljenih robot, te su se upoznali s platformom za programiranje mBlock i Mind+.
Učenicima je bilo zanimljivo programirati na inovativan način i s novom opremom. Ovim radionicama pobudio se kod učenika interes za STEM područje i omogućen je jednostavan ulazak u svijet robotike, elektronike i programiranja.
Ksenija Rastija, prof., Josip Mikolašević, prof. i Sandra Bošnjak, prof.
|