2021-11-09 17:14:29
Mjesec francuskih filmova U sklopu kurikuluma izborne nastave Francuskoga jezika učenici naše škole obilježili su Mjesec francuskih filmova koji se ove godine održavao od 17. rujna do 17. listopada. Učenici gimnazije sudjelovali su u različitim aktivnostima, pri čemu je je ostvarena i međupredmetna korelacija, tj. povezivanje nastave Francuskoga i Hrvatskoga jezika te Informatike.
Jedna od aktivnosti bio je posjet, sedmom po redu, Rendez-vous au cinéma u slatinskom kinu.
Učenici 4. i 2. razreda opće gimnazije u pratnji su profesorica Dijane Fotez, Ksenije Rastije i Valerije Ivanac-Jelenčić pogledali animirani film Avantura na sjeveru ( Tout en haut du monde).
Program Rendez-vous au cinéma nastao je u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, Kino mrežom, Animafestom u Zagrebu i Francuskim institutom koji ove godine proslavlja svoju 100. obljetnicu.
Ovogodišnji filmski rendez-vous održavao se u tridesetak nezavisnih kina Kino mreže, a povodom 100. obljetnice Francuskog instituta u Hrvatskoj osmišljen je program od 6 višestruko nagrađivanih filmova suvremene francuske kinematografije: komedija Amelie, introspektivna drama Skfander i leptir, romantična drama Adelin život, krimi komedija i mjuzikl 8 žena, animirani film za široku publiku Avantura na sjeveru i ekološki dokumentarac Sutra.
Francusko-hrvatska radionica
Tema zajedničke radionice Francuskoga i Hrvatskoga jezika bio je animirani film, a sudionici radionice bili su učenici 2. b razreda opće gimnazije. Za učenike koji pohađaju izbornu nastavu Francuskoga jezika aktivnosti je osmislila profesorica Dijana Fotez: učenici su proširili vokabular pojmovima vezanim uz animirani film, prevodili su zadane riječi i sintagme te uvježbavali izgovor novih riječi. Ostali su se učenici bavili analizom glavnoga lika, porukama i stereotipima u animiranim filmovima. Za njih je zadatke pripremila profesorica Valerija Ivanac-Jelenčić.
Aktivnosti na nastavi Informatike
Na nastavi izborne Informatike učenici 2. a i 2. b razreda opće gimnazije kreirali su svoje digitalne radove na temu animiranog filma „Avantura na Sjeveru“ obilježivši tako i Europski tjedna programiranja (EU Code Week). Digitalni radovi kreirani su kroz vizualno programiranje u Scratchu u obliku priče, dijaloga, kviza ili osvrta na gledani animirani film. Stvaranjem svojih programa učenici su naučili vještine korištenja skripti i vizualno programiranje te ostvarili ishode prema kurikulumu Informatike za 2. razred opće gimnazije.
Radionice s učenicima je vodila profesorica informatike Ksenija Rastija, a u nastavku pogledajte radove učenika Lorene Bocor (2. B), Lane Priselac (2. B), Lare Karanči (2. A) i Patrika Štrukleca (2.B).
Osvrt maturantica na prikazani film
„I ove su se godine, tijekom listopada, u suradnji s Francuskim institutom u nezavisnim kinima Kino mreže prikazivali francuski filmovi u programu nazvanom Rendez-vous au cinéma. Posebnost Rendez-vous programa je što zbilja okuplja fantastične, ali ujedno i raznolike filmove primjerene svim uzrastima. U vidu nastave francuskog jezika, prisustvovali smo projekciji animiranog filma, Avantura na Sjeveru (“Tout en haut du monde” u francuskom originalu). Radnja filma se odvija u Sankt Peterburgu 1882. godine. Sasha, mlada ruska aristokratkinja, cijeli život sanja daleke zemlje, opčinjena djedovim avanturističkim životom. Poznati istraživač, dizajnirao je veličanstven arktički brod, ali se nije vratio sa svoje posljednje ekspedicije na Sjeverni pol. Kako bi spasila čast svoje obitelji i razriješila tajnu djedova nestanka, Sasha kreće na Sjeverni pol slijedeći djedov trag.
Osim prekrasno ispričane priče, film donosi i očaravajuće glazbene kulise i jednostavnu, oku ugodnu animaciju. Dijalozi u filmu bili su povezani, jednostavni i dostatni našega vokabulara i poznavanja francuskog jezika. „
Ana Čurić, učenica 4.b razreda opće gimnazije.
Tout en haut du monde – osvrt na film
“Avantura na sjeveru” animirani je film koji nam zapravo približava more i snijeg, upornost i privrženost, da bi na koncu podvukao znatiželju i ljubav koja ne poznaje granice ni esktremne uvjete. Film je sjajno iskorišten kao prikaz klasnih razlika između pojedinih slojeva društva. Saša (glavnik lik) se na društvene granice, međutim, ne obazire. Njen cilj ih ne poznaje. U tom smislu, koliko god govorili o koncu 19. stoljeća, ovaj film postaje priča koja nam govori o našem vremenu. Danas se čini da smo zaboravili pothvate kao što je osvajanje Sjevernog pola. Sve nam je dostupno na klik, sve nam je otkriveno. „Dug put na Sjever“, međutim, govori o čari otkrivanja, o biti pustolovine. Tu čar danas je lako zaboraviti. U vremenu kad nam je sve dano, kad je za vrh planine dovoljno utipkati „pretraži“ na Googleu, ovaj film nas vraća u vrijeme zaboravljene čarolije penjanja na vrh. Zbog toga je „Dug put na sjever“ film neke zaboravljene romantike, nekog drugog vremena kojem možda više ne pripadamo. No, kao i kompas može nam pokazati smjer. Može nas podsjetiti da i danas postoje izazovi koje možemo otkriti.
Antonija Šimić, učenica 4.a razreda opće gimnazije
Dijana Fotez, prof., Ksenija Rastija, prof. i Valerija Ivanac-Jelenčić, prof.
|