2022-04-13 16:45:03

E Twininng projekt Let's build the 2050 EUtopian City

Učenici naše škole: Lovro Prugovečki, Adrijan Rakitovac, Mateo Perković, David Katalinić, Noa Nemet, Matija Krmpotić i Bore Benjamin Lazić iz 1. tehničara za elektroniku, Dominik Gaća i Roko Milković iz 2.a opće gimnazije te Stjepan Groznica i Mateo Šerer iz 4. elektrotehničari, sudionici su u međunarodnom projektu:

Let's build the 2050 EUtopian smart City (Izgradimo Pametni grad 2050 EUtopian).

Nakon prvog učeničkog sastanka, timovi svih škola imali su zadatak da osmisle svoj The ideal city. Na drugom učeničkom sastanku, održanom 23.03.2022. u 17 h na platformi Teams, učenici naše škole prezentirali su Dablin/Irska< kao „pametni grad budućnosti“. Voditelj sastanaka u našoj školi bio je Filip Medvedović, učenik 2.a razreda opće gimnazije (zamijenio je odsutnog Dominika Gaću). Učenici su prezentirali stavove iz različitih područja života u „pametnom gradu“. Mateo Perković i Noa Nemet obradili supodručje prometa i veza.Njihove zaključke, na sastanku, kratko je izložio Mateo. Područje energije analizirali su Benjamim Bore Lazić i Matija Krmpotić, a na sastanku je njihove zaključke predstavio Benjamin. Jedan od većih problema sadašnjih gradova, a vjerojatno i gradova budućnosti svakako je upravljanje otpadom i njegovo recikliranje. Na sastanku je prikazan kratki video uradak iz EU kampanje „Clean Energy for EU Islands“ te je naš učenik, Adrian Rakitovac predložio na koji se način strategija upravljanja otpadom može uklopiti u kampanju čistih europskih otoka.Područje tehnologije prezentirao je Filip Medvedović u ime odsutnih učenika Matea Šerera i Stjepana Groznice. Filip je istaknuo orijentaciju gradova budućnosti na „čiste“ tehnologije. Posljednji je preuzeo riječ učenik Roko Milković te je prezentirao svoj osvrt na stanovanje u velikim gradovima budućnosti. Istaknuo je potrebu gradova budućnosti da svojim stanovnicima osiguraju kvalitetno i funkcionalno stanovanje sa svim popratnim sadržajima.U tijeku sastanka na su sličan način prezentirani i ostali veliki EU gradovi (London, Pariz, Berlin, Beč, Milano, Amsterdam, Kopenhagen, Barcelona, Stockholm). Dogovoreno je da se model grada dodatno razvije i izradi opsežna prezentacija koja će uključivati sve izložene ideje u spomenutim područjima.

Na kraju sastanka, učenici su se natjecali u kvizu znanja, povezanom s prezentiranim The ideal city i zadovoljno su dovršili sastanak u 19 h.

Pohvaljujem naše učenike na vrijednom i zapaženom sudjelovanju na sastanku i dosadašnjim provedenim aktivnostima.
 

 

Kata Vidaković, prof.


Srednja škola Marka Marulića Slatina