2023-03-31 19:20:27

Frazemi u reklamnim sloganima – aktivnost u sklopu projekta Moć reklama na satu Hrvatskoga jezika

U sklopu predmetnog kurikula za 4. r. gimnazija učenici između ostalog ovladavaju pojmovima frazeologije i frazema kao dijela leksika.

Budući da u reklamama glavnu ulogu imaju poticajne riječi, sredstva i načini iskazivanja poticajnosti i privlačenja pozornosti čitatelja te potreba za kratkoćom i sažetošću, često se u novinarsko-publicističkom funkcionalnom stilu mogu pronaći i frazemi. Tako je jedna od aktivnosti u projektu Moć reklama bila i pronalaženje frazema u reklamnim novinskim naslovima te izrada plakata i njihova jezično-stilska analiza. Učenici su prema zadanim smjernicama izradili plakate (u nastavku je jedan primjerak) i analizirali frazeme.

Tako je jedna skupina na primjeru Podravkine reklame za Kviki grickalice, koja glasi: „Prepoznatljiv okus koji volite. Fantastično hrskav i jedinstveno ukusan, zabavu donosi dok kažete Gric! Hrskavi spas u pravi čas. “, napravila sljedeću analizu: „U ovoj reklami upotrijebljen je frazem koji ima kanonski oblik dok (prije nego) kažeš (si rekao) keks (britva). On je u reklami teško prepoznatljiv zbog promijenjenih sastavnica, stoga je riječ o frazemskoj inačici (varijanti). Osim frazema dok (prije nego) kažeš (si rekao) keks (britva) ova reklama sadrži još jedan frazem „u pravi čas“ što rezultira rimom koja doprinosi muzikalnosti cijelog frazema i boljoj pamtljivosti. Cilj je ovih frazema u reklamnom diskursu naglasiti kako su Kviki grickalice stvorene za zabavu odmah, te su one spas u zadnjoj sekundi.“

Ovom aktivnosti učenici su pokazali razumijevanje i stjecanje jezičnih i uporabnih kompetencija.

Autorica: Željka Orban, prof.

 


Srednja škola Marka Marulića Slatina