2023-05-19 16:28:06 DAN ŠKOLE À LA FRANÇAISE Povodom Dana škole, a u sklopu školskog međupredmetnog projekta Dani frankofonije, kako bi na što kreativniji način prikazali važnost i raznolikost francuskog jezika i frankofone kulture, učenici naše škole sudjelovali su u glazbeno-poetskoj radionici, plesnoj radionici, snimali videe, radili animacije, digitalne prezentacije i plakate te izradili prigodni pano u predvorju škole. Glazbeno-poetska radionica „Pjesnici modernizma” U povodu Dana škole jedna je od održanih aktivnosti radionica posvećena Baudelaireu i Matošu. Radionicu su osmislile i provele 25. travnja 2023. profesorice Dijana Fotez i Valerija Ivanac-Jelenčić, a sudjelovali su učenici 3. a razreda opće gimnazije. Ideja je bila povezati nastavu jezika, književnosti i glazbe. Budući da je Dan škole u isto vrijeme kada se obilježava i Dan planeta Zemlje, priroda je glavni motiv izabranih Baudelaireovih i Matoševih soneta. Charles Baudelaire najpoznatiji je francuski pjesnik svih vremena i najznačajniji europski liričar devetnaestoga stoljeća. Utjecao je na gotovo sve pravce moderne poezije. Matoš je središnja figura hrvatske moderne, a elemente Baudelaireova pjesništva uočavamo i u Matoševoj lirici: forma soneta, uporaba simbola, sinestezija, glazba riječi, profinjen ritam... Učenici su pod mentorstvom profesorice Dijane Fotez interpretirali Baudelaireove stihove na francuskom jeziku (Antonela Baltić, Jana Grabar, Lana Kovačević i Lana Radić). Pjesme Baudelairea i Matoša učenici su kazivali i na hrvatskom jeziku (Sara Cvijanović, Valentino Đumlija, Anamaria Jokić i Mateja Podolski). Upravo zbog muzikalnosti stihova poezija izabranih pjesnika prikladna je i za glazbenu izvedbu, stoga su sve pjesme interpretirane uz glazbenu pratnju (Anamaria Jokić i Lana Radić).
Na kraju je Anamaria Jokić otpjevala pjesmu Je veux, francuske pjevačice Zaz uz glazbenu pratnju Lane Radić. Nakon uživanja u lijepim i muzikalnim stihovima, a potaknuti izvedenim pjesmama, učenici su zapisali svoje dojmove, misli, asocijacije i komentare.
Kreativno-edukativna radionica „C'est quoi la France“ Na nastavi Francuskoga jezika učenici 2. i 3. razreda opće gimnazije pod mentorstvom profesorice Dijane Fotez kreirali su digitalne sadržaje na temu C'est quoi la France/le français. Profesorica je učenicima dala mašti na volju da prema svojim interesima na što kreativniji način pokažu što za njih predstavlja Francuska odnosno francuski jezik. Učenici su ugodno iznenadili svojim idejama jasno pokazavši individualnost i šarolikost svojih interesa te potvrdili misao vodilju radionice. Ovisno o izabranoj temi prilagodili su i izbor multimedijskog prikaza odnosno digitalnog alata te izvrsno odradili zadatak.
Plesna radionica
Plesna grupa od 14 učenica aktivno je i redovito uvježbavala dinamičnu plesnu koreografiju koja je predstavljena na svečanoj sjednici povodom obilježavanja Dana škole. Učenice su zajedno s nastavnicom Mirtom Drokan stvarale koreografiju od plesnih koraka latinoameričkog plesa cha cha cha, koraka aerobike i elemenata sportske gimnastike. Ritam pjesme Tous les Mêmes, belgijskog pjevača Stromaea, omogućio je spajanje ovih različitih plesnih koraka u jednu zanimljivu koreografiju u kojoj su do izražaja došle izvrsne plesne vještine i sposobnosti naših učenica: Lane Fotez, Anje Kosijer, Marte Mikolić, Ive Lovčanin, Ume Milaščević, Mateje Podolski, Gabriele Kovačević, Anamarije Jokić, Tine Braz, Nike Filković, Marte Gebaj, Mije Škvarić, Marije Škrnički i Leone Pohibe.
Po završetku projekta provedena je online anketa učenika. Učenici su iskazali veliko zadovoljstvo sudjelovanjem u aktivnostima i zaključili da ovakav oblik nastave smatraju korisnim te osim što su mogli pokazati svoje osobne interese i kreativnost, ponijeli su s radionica nova znanja, što iz francuskog vokabulara, što iz opće kulture.
Profesorice Dijana Fotez, Valerija Ivanac-Jelenčić, Mirta Drokan |
Srednja škola Marka Marulića Slatina |