2012-04-23 11:23:00
Drugačiji Dan škole: Tortilje, engleski čaj, vedska matematika i bećaracNizom raznovrsnih radionica u petak 20. travnja obilježen je Dan Srednje škole Marka Marulića Slatina. Novina ovogodišnjeg Dana je aktivno sudjelovanje svih profesora i učenika. Nazivi i voditelji radionica objavljeni su dvadesetak dana prije na web-stranici škole, učenici su se prijavljivali elektronskim putem ovisno o svojim afinitetima, tako da su na radionicama sudjelovali učenici različitih usmjerenja i uzrasta. Sve su radionice trajale 90 minuta. Navodimo što se radilo na nekima od njih.
Cilj radionice Bećarac - dio nematerijalne kulturne baštine bio je pobuditi ljubav i osjećaj učenika za kulturnu baštinu i zavičaj. Učenici su se i sami okušali u pisanju bećaraca.
Radionica Izrada povijesno-geografske karte imala je i praktičan učinak. Naime, umjesto postojećeg zidnog zemljovida Velikih zemljopisnih otkrića koji je toliko propao da se više njime nije moglo služiti, napravljen je novi: učenici su izrezivali slike i lijepili ih na odgovarajuća mjesta na karti, ucrtavali najvažnija pomorska otkrića i putovanja te se pri tome dobro zabavili. "Radionica mi se je dopala, zato što smo spoznali brojne inovacije te se susreli s različitim obrazovnim strukturama, dok je najistaknutija vrijednost cjelokupne radionice komparacija povijesti i geografije." (Dražen, učenik drugog razreda)
Globalno zatopljenje - da ili ne? je radionica koja se bavila osnovnim pojmovima o klimatskim promjenama na Zemlji koje novinari popularno nazivaju globalnim zatopljenjem. Učenicima, podijeljenim u pet grupa, su prezentirani različiti članci o klimatskim promjenama. Učenici su odgovarali na postavljena pitanja vezana uz članke i na taj način se upoznali s razlozima, načinu postanka i budućim promjenama vezanim uz klimatske promjene. Pojedini članci su bili zornije prikazani pomoću filmskih isječaka.
Radionica Rad u WordPressu i dizajniranje weba okupila je učenike koji su željeli naučiti kako napraviti svoju web stranicu u WordPress okruženju. Učenici su pisali postove i pravili samostalne stranice te radili u Photoshopu pomoću kojega su pravili i postavljali dizajn na web stranicu. Zanimljivo je da je uz profesoricu informatike radionicu vodio i jedan učenik prvog razreda opće gimnazije.
Ideja za radionicu Primjena pametne ploče potekla je od učenika. Od ove školske godine u nastavu informatike uključeno je novo pomagalo. Kako učenici za vrijeme nastave nemaju prilike isprobati različite mogućnosti pametne ploče, održana je prigodna radionica. Radionica je započela sa kratkim video isječkom koji prikazuje prednosti rada pametne ploče u nastavi. Učenicima su demonstrirane osnovne radnje na pametnoj ploči, upoznavanje s alatima programa u različitim područjima npr. crtanje geometrijskih likova. Nakon uvodnog dijela, učenici su imali priliku isprobati neke od mogućnosti. Za početak su se svi potpisali na ploči. Na osnovu demonstracije, učenici su samostalno isprobali mogućnosti pametne ploče npr. upravljanje pločom uz pomoć IT olovke, prepoznavanje rukopisa (velikih i malih slova, brojeva)i hrvatskih znakova, crtanje po ploči, spajanje parova, bojanje geometrijskih likova. Nekoliko učenika odabrano je za voditelje edukativnih igra. Svi su sudjelovali u rješavanju te su pokazali uspješne vještine rada s pametnom pločom i znanja iz različitih područja.
Na radionici Prezentacija vježbeničke tvrtke učenici su u ekipama sastavljenim od tri člana prezentirali svoju tvrtku - ideja, osnivanje, proizvodnja, prodaja, marketing itd. Cilj radionice Ubij nas nježno - medijska i reklamna slika žena i muškaraca bio je prepoznati i problematizirati stavove i stereotipe koji se promiču u reklamama i oglasima. Jedna od reakcija iz evaluacije: "Bilo je zanimljivo i poučno. Svatko je mogao reći svoje mišljenje. Trebalo bi biti više ovakvih radionica." (anonimno)
Na radionici Pisaći stroj - brzo pisanje ekonomska je učionica, bar na kratko, postala ured u kojem je dvadesetak učenika oživjelo stare, već pomalo zaboravljene pisaće strojeve. Iako su se današnji tinejdžeri saživjeli sa suvremenim informatičkim dostignućima, nisu skrivali oduševljenje dok su pokušavali u što kraćem roku (i naravno točno) ispisivati zadani tekst i sve to uz primjenu deseteroprstnog sustava pisanja. Posebno su bile zanimljive situacije u kojima su na trenutke tražili tipku "delete".
Tijekom radionice Vedska matematika navedeno je nekoliko pravila vedske matematike i njihova primjena na alternativno množenje cijelih brojeva, računanje s razlomcima, brzo kvadriranje dvoznamenkastih brojeva napamet i slično. Radi se o specifičnim pravilima za brzo računanje napamet, koje slijede iz indijske matematike od oko 1700 godine prije Krista.
Radionicom Ideja+scenarij+gluma/snimanje/režija=film učenicima je dočarano kako nastaje nekoliko filmskih minuta te koliko posla, rada i truda je potrebno uložiti da bi njegov produkt bio kvalitetan film. Učenici su, podijeljeni u nekoliko manjih skupina, imali praktičan zadatak: snimiti nekoliko kadrova zadanih radionica, nakon čega je uslijedila montaža kratkog filma o Danu škole.
Na radionici Sudokumanija učenici su rješavali sudoku (japansku mozgalicu s brojevima) na različitim razinama, od baby sudoku pa do onih naprednih. Najbolji početnik nagrađen je malom, a najbolji napredni velikom čokoladom s lješnjacima. Sudoku pripada području zabavne matematike i razbibrige, potiče logičko razmišljanje i sposobnost kombiniranja.
Crna mamba, Goruća pjena i Kemijski koktel nisu nazivi pića nego eksperimenata koji su izvedeni na radionici Obojeni pokusi. Za pokuse su bile korištene tvari iz svakodnevnog života, a cilj je bio poticanje učenika na učenje i povećanje interesa za kemiju i prirodoslovlje. Izvedeni su još i pokusi: svojstva vodikovog peroksida, laboratorijsko dobivanje kisika, homogena kataliza i kemijska kinetika.
Na radionici iz fizike Od gibanja do magneta korišteni su i materijali "ukradeni" iz smočnice i kuhinje: krumpir i jabuka mogu biti izvor struje ako se u njih ubodu elektrode od dva različita materijala, a izvor struje mogu biti posoljena voda i voda pomiješana sa octom. Učenici su također izvori struje ako u ruke ili na jezik stave navedene elektrode. Izvodeći ove pokuse učenici su naučili spajati strujne krugove te mjerne instrumente voltmetar i ampermetar, a također su naučili očitavati instrumente.
Nakon radionica održan je zanimljiv kviz na kojem su u ekipama zajedno sudjelovali učenici i nastavnici, te svečana sjednica Nastavničkog vijeća.
Jedan bećarac na kraju:
"Moja mama smanjila džeparac
pa ja sada pišem svoj bećarac."
Ostale fotografije sa radionica možete pogledati u našoj fotogaleriji.
|