2019-10-10 18:59:13
OVOGODIŠNJI RENDEZ-VOUS AU CINÉMAUčenici izborne nastave Francuskog jezika naše škole obilježili su i ove godine Mjesec francuskih filmova te su u pratnji profesorice Dijane Fotez posjetili peti po redu Rendez-vous au cinéma u slatinskom Kinu.
Rendez-vous au cinéma program je probranih ostvarenja klasične i suvremene francuske kinematografije koji zajednički organiziraju Francuski institut u Hrvatskoj, Hrvatski audiovizualni centar i Kino mreža, čiji je član i slatinsko Kino.
Peti Rendez-vous au cinéma, mjesec francuskih filmova u Hrvatskoj, otvoren je u Kinu Slatina 16. rujna 2019. godine projekcijom filmskog klasika velikana francuske kinematografije Louisa Mallea, Zazie dans le métro (Zazie u metrou), nastalog po književnom predlošku Raymond Queneaua. Riječ je o komediji s elementima fantastike s mnoštvom neobičnih likova i šašavih situacija u pariškom Metrou.
18. rujna 2019. učenici 4.a razreda opće gimnazije u pratnji profesorica Dijane Fotez i Valerije Ivanac-Jelenčić pogledali su projekciju animiranog filma La tortue rouge (Crvena kornjača). Ova fantastična priča o odnosu čovjeka i prirode autorski je uradak Michaela de Wita nominiran i za Oscara 2017. godine u kategoriji dugometražnog animiranog filma.
Ovim filmskim projekcijama ostvarena je suradnja Škole s Pučkim otvorenim učilištem.
Osim toga, u sklopu aktivnosti HAVC-ovog Projekta filmske pismenosti te uz stručnu podršku filmsko-obrazovnog programa Sedmi kontinent, uz filmove su pripremljeni i popratni edukativni materijali.
Za animirani film La tortue rouge (Crvena kornjača) oblikovan je metodički priručnik (stručnjakinje za filmsku pedagogiju dr. sc. Marine Gabelice) u kojemu su osmišljene aktivnosti za učenike nakon gledanja filma.
Pomoću priručnika i popratnih vizualnih materijala održan je metodički sat (radionice) na nastavi Francuskoga jezika. Aktivnosti su obuhvaćale različite aspekte filmskoga stvaralaštva: emotivna stanja likova, filmska glazba, subjektivni i objektivni kadrovi, filmski planovi te likovna tehnika korištena u animiranom filmu (vodene boje i tinta; u slikarski bogatim pozadinama može se naslutiti utjecaj japanskog animea).
Stvaralački zadatci za učenike povezali su film s nastavom francuskoga jezika. Naime, učenici su trebali osmisliti dijaloge između likova na francuskom jeziku jer je u filmu izostavljena verbalna komponenta ( u cijelom filmu likovi ne govore; redatelj svjesno oduzima moć govora svojim likovima i na taj ih način udaljava od civilizacije i vraća u ono iskonsko, životinjsko stanje u kojem se likovi glasaju, a ne razgovaraju.) Također je ostvarena međupredmetna korelacija (Francuski i Hrvatski jezik) jer su učenici na nastavi Hrvatskoga jezika dobili zadatak napisati kratki osvrt na film.
Učenici su svoje francuske dijaloge i skrivena značenja filma izrečena hrvatskim jezikom izložili na prigodnome panou. Estetski vrlo dojmljiv pano posvećen Mjesecu francuskih filmova izradili su učenici 4.a razreda opće gimnazije.
|