2022-05-13 11:42:33 Obilježavanjem Dana medijske pismenosti završen je projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja Prema planu s početka nastavne godine, od listopada do svibnja realizirane su aktivnosti u međupredmetnom projektu u 3. razredima opće gimnazije. Završne aktivnosti realizirane su na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike obilježavanjem 5. Dana medijske pismenosti.
Na satu Hrvatskoga jezika nakon ponavljanja i definiranja naučenih pojmova dezinformacija, lažnih vijesti, malinformacija i masinformacija učenici su u konkretnoj situaciji oprimjerili nastanak misinformacija (neistinitih informacija koje nisu stvorene s namjernom stvaranja štete). Nekoliko učenika napustilo je učionicu nakon čega je ostalima pročitan tekst koji je jedan učenik morao prepričati učeniku kojeg je pozvao natrag u učionicu. Nakon toga učenik koji je poslušao verziju prethodnoga prepričao je sljedećem i tako redom. Cilj je ove vježbe, uz uvježbavanje komunikacijskih vještina, uočiti kako se prenošenjem priče s jedne osobe na drugu često nenamjerno izostave detalji, a ponekad i krivo prenesu informacije.
Na kraju učenici su ispunili anketni evaluacijski upitnik o provedenom projektu koji je pozitivno ocijenjen i predložili teme za buduće projekte. Anketni evaluacijski upitnik dostupan je na poveznici Upitnik.
Autorice: Ksenija Rastija, prof. i Željka Orban, prof.
|
Srednja škola Marka Marulića Slatina |