Međupredmetni školski projekt „Dani frankofonije 2025.“ provodi se tijekom ožujka, travnja i svibnja 2025. godine s ciljem promoviranja francuskog jezika i bogate frankofone kulture u suradnji predmetnih nastavnica Dijane Fotez (Francuski jezik) i Mirte Drokan (Tjelesna i zdravstvena kultura)

Pojmom Frankofonija (franc. La Francophonie) označava se zajednica ljudi, zemalja i institucija koje koriste francuski jezik kao službeni jezik, jezik svakodnevne komunikacije ili imaju kulturnu i povijesnu povezanost s francuskim jezikom. Postoje dva glavna značenja pojma. U lingvističkom smislu Frankofonija obuhvaća sve ljude širom svijeta koji govore francuski, bilo kao materinski, drugi ili strani jezik, dok u institucionalnom smislu, Frankofonija predstavlja  Međunarodnu organizaciju frankofonije (organisation internationale de la Francophonie – OIF), osnovanu 1970. godine. Ona danas okuplja više od 80 zemalja (članice i promatrače) koje surađuju na području obrazovanja, kulture, ljudskih prava, održivog razvoja te mira i demokracije s francuskim jezikom kao poveznicom.

Ciljevi ovog projekta su:

– promovirati gimnazijski program i školu u kojoj se uče tri strana jezika

–  ukazati na važnost učenja francuskog jezika te promicati međukulturalnu osjetljivost

– razvijati kreativnost učenika

– promicati vrijednosti koje frankofonija zastupa – demokraciju, ljudska prava, ravnopravnost,    obrazovanje i održivi razvoj

– poticati cjeloživotno učenje jezika u školi i izvan nje

– obogatiti jezične vještine učenika te istražiti različite aspekte frankofone kulture

– usavršavati vještine kritičkog mišljenja te rad u timu

– osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja

Osim što se provodi u okviru redovnog nastavnog procesa, projekt također potiče izvannastavne aktivnosti pružajući učenicima mogućnost za cjelovitije i dublje upoznavanje vrijednosti učenja francuskog jezika kao i bogate i raznolike književne, umjetničke i gastronomske tradicije frankofonih zemalja.

Glavne aktivnosti projekta obuhvaćaju projekciju frankofonih filmova, radionice o francuskoj kinematografiji, slušanje francuskih šansona, plesnu radionicu te međuškolsku suradnju s Industrijsko-obrtničkom školom Slatina.

Projekt će se vrednovati kroz povratnu informaciju nastavnika i učenika, objavljivanje događaja na mrežnim stranicama škole i u medijima, a rezultati vrednovnja koristit će kao strategija za promociju gimnazijskog programa i škole.

 

Aktivnosti na nastavi Francuskog jezika

U okviru nastave Francuskog jezika učenici 3.a i 3.b razreda opće gimnazije pogledali su film la Môme (La vie en rose), biografski film o životu legendarne šansonijerke Édith Piaf. Nakon gledanja filma učenici su sudjelovali u raznim popratnim aktivnostima. U manjim grupama analizirali su ključne događaje iz Édithina života prikazane u filmu te raspravljali o tome koliko su izazovni životni uvjeti oblikovali njezinu umjetnost. Poseban naglasak stavljen je na simboliku, nelinearnu strukturu filma i emocionalnu interpretaciju glavne glumice. Uslijedio je rad na vokabularu. Učenici su na temelju gledanog sadržaja proširili vokabular vezan uz teme glazbe, emocija, biografije i svakodnevnog života te s interesom rješavali pripremljene radne materijale. Potom su dobili zadatak u grupama istražiti jedan aspekt Piafinog života ili francuske šansone (povijest žanra, suradnja s drugim glazbenicima, usporedba s današnjom glazbom) te rezultate istraživanja prezentirati razredu. Posljednja aktivnost bila je vezana uz slušanje i analizu njenih najpoznatijih pjesama La vie en rose i Non, je ne regrette rien. Glazba je izazvala snažne emocije i potaknula raspravu  o temama ljubavi, gubitka i životne borbe koje Édith prenosi kroz svoj jedinstven glas. Aktivnost je omogućila učenicima dublje razumijevanje kulturnog konteksta te ih potaknula na razmišljanje o izražavanju emocija kroz umjetnost.

Na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture Dani frankofonije i ove su godine u našoj školi obilježeni plesom. Učenice 3. a i 3. b razreda opće gimnazije: Petra Zver, Lana Fotez, Anja Kosijer, Leona Pohiba, Nika Filković, Iva Lovčanin, Marija Škrnički, Tina Braz, Marta Gebaj i Enea Rap, još su jednom pokazale svoju kreativnost, ritmičnost, koordinaciju pokreta, izražajnost, povezanost s glazbom i grupnu usklađenost. Pod mentorstvom profesorice Mirte Drokan, osmislile su i izvele plesnu koreografiju na pjesmu Bella, francuskog izvođača GIMS-a. Koreografija, inspirirana glazbom frankofonskog govornog područja, kombinirala je elemente suvremenog plesa i kulturne simbolike. Učenice će svoj nastup predstaviti na priredbi u povodu obilježavanja Dana škole.

Autorice članka: Dijana Fotez, prof. i Mirta Drokan, prof.

Skip to content