Kao dio međupredmetne suradnje nastavnih predmeta: Hrvatskoga jezika, Informatike, Psihologije, Tjelesne i zdravstvene kulture, Kemije i Biologije, na temu „Hrana (ni) je mana“ profesorica biologije Dragana Medved je s učenicima 3.a i 3. b razreda opće gimnazije provela radionicu pod nazivom „Dnevni unos energetski bogatih biomolekula“.

Cilj radionice bio je usporediti dnevni unos energetski bogatih biomolekula s preporučenim dnevnim energetskim potrebama pojedinca, pri umjerenim dnevnim aktivnostima, te oblikovati zaključak (unese li učenici trećih razreda dovoljno energetski bogatih molekula – ugljikohidrata, masti i ulja, proteina ili ne).

Aktivnosti za učenike:

  1. Zapisati svoje dnevne obroke (učenici samostalno biraju dan u tjednu)
  2. Istražiti energetsku vrijednost unesenih namirnica i izračunati ukupan dnevni unos energetski bogatih molekula
  3. Pomoću kalkulatora kalorija izračunati potreban dnevni unos pri umjerenoj fizičkoj aktivnosti
  4. Usporediti vrijednosti i oblikovati zaključak
  5. Prezentacija i analiza

Učenici su dobili zadatak da tijekom jednog dana u tjednu (po izboru) zabilježe što su konzumirali (hrana, piće) te procjene masu/volumen unesenih namirnica.

Na satu biologije istražili su, koristeći mobilne uređaje, energetsku vrijednost konzumiranih namirnica u kilokalorijama (kcal) i izračunali ukupan energetski unos. Pomoću kalkulatora kalorija došli su do podatka o osobnom, preporučenom dnevnom energijskom unosu, pri umjerenoj fizičkoj aktivnosti. Uspoređujući te dvije vrijednosti, oblikovali su zaključak.

Prikupljene i zabilježene podatke učenici su nalijepili na papire u boji i prezentirali ostatku razreda, a neki od učenika zadatak su izvršili izradom postera, koristeći digitalni alat po izboru.

Nakon provedenih aktivnosti i prezentacije pojedinačnih rezultata, učenici su oblikovali zaključak: „Većina učenika trećih razreda opće gimnazije treba povećati unos energetski bogatih biomolekula (ugljikohidrata, masti i ulja te proteina) u svojim dnevnim obrocima, pri umjerenoj fizičkoj aktivnosti.“

                                                                                                                                                  Autorica: Dragana Medved, prof.

Skip to content