26.5.2025. u Beču je počeo Erasmus tečaj Introducing Sustainability Trough Game-Based Learning and Gamification. Na tečaju sudjeluju naša škola i dvije škole iz Italije, Instituto Compresivo iz grada Telese Terme i Instituto d Istruzione Superio Eshilo di Gela iz grada Gele. . Voditeljica projekta je Lorainne Starzinger, Australka koja se dugi niz godina bavi održivim razvojem i problemima okoliša. Prvi dan protekao je u upoznavanju i prezentiranju škola i ciljeva tečaja.
Drugi dan tečaja počeo je s prezentacijom UN ciljeva održivosti. Jedan po jedan cilj objašnjen je kroz primjere iz cijelog svijeta. Važnost uvajanja ciljeva u svrhu prevencije i stvaranja uvjeta za održivost razvoja u svim segmentima. Kolege iz talijanskih škola na vlastitim primjerima upoznali su nas s problemima u okolini. Voditeljica nas je, npr. upozorila na problem s pitkom vodom na Novom Zelandu, što je sve sudionike iznenadilo. Sudionici iz Gele (Sicilija) također su spomenuli probleme s vodom i ograničenjima u korištenju vode.
Skupa i ograničena energija je problem današnjice u cijelom svijetu. Upoznali smo se s problemima skupe i nedostatne energije i ovisnošću o energiji iz bogatih zemalja.
Mnogi problemi vezani uz održivi razvoj u brojnim zemljama su vezani uz korupciju i nepotizam.
Odgovorna proizvodnja i potrošnja, sigurni, održivi gradovi, klimatske aktivnosti postaju imperativ današnjeg vremena.
U drugom dijelu predavanja upoznali smo se s korištenjem igara u nastavnom procesu. Igre u nastavnom procesu djeluju opuštajuće na učenike ali utječu na povećanje njihovih sposobnosti i stvaranje socijalnih veza među njima. Učenici reagiraju vrlo pozitivno na igre u nastavnom procesu, motivirani su i opušteni. Prije odabira igre treba odabrati odgovarajući tip igre koja će implementirati tražena znanja ili aktivnosti. Nakon igre je potrebna provjera naučenog.
Treći dan tečaja počeo je prezentacijom sudionika iz Gele (Sicilija) o njihovim ekološkim problemima. Govorili su o problemima podizanja razine mora koja direktno ugrožava stanovništvo i gradove, te o kroničnom nedostatku pitke vode i vode za navodnjavanje. Problem je i energetska tranzicija jer se obnovljivi izvori nedovoljno koriste. Usporedili smo probleme s problemima u Hrvatskoj i Australiji.
Nakon igranja igrice nastavili smo s procesom diseminacije i integracije igrica u nastavnom procesu.
Posljednja dva dana tečaja proveli smo u primjeni igrica o održivom razvoju za različite uzraste učenika, budući da su talijanske škole, škole sa različitim uzrastima učenika.
Na kraju posljednjeg dana provedena je diseminacija tečaja i primjeri primjene u konkretnim kurikulima. Podijeljene su potvrde o sudjelovanju i prigodni pokloni.
Tijekom tjedna polaznicima tečaja podijeljene su i dvije besplatne ulaznice za Mozarthaus Wien i Dvorac Belvedere što smo sa zadovoljstvom iskoristili.
Autorica teksta: Ankica Đurasek, prof.






