U posljednjem tjednu nastave obilježili smo Svjetski dan održive gastronomije i time završili ovogodišnji međupredmetni projekt o hrani.
S obzirom na to da održiva gastronomija označava kuhinju koja brine o porijeklu sastojaka, proučava kako se hrana uzgaja i dospijeva na tržište te naše tanjure, u projekt su uključene i prof. poljoprivredne struke Jasna Asić i Brigita Jurlina.
U teorijskom dijelu – interakcijskom predavanju za učenike uključene u projekt (2. a i 2. b opće gimnazije) prof. Asić informirala je o važnosti razvoja poljoprivrede, sigurne hrane, održive proizvodnje hrane i očuvanja biološke raznolikosti. Zaključila je da upravo na Dan održive gastronomije vrednujemo raznolikost svijeta prirode i kulture kroz gastronomsku kulturnu baštinu.


Nastavno na njezin zaključak, u kuhinjskom praktikumu prof. Jurlina pripremila je prema tradicionalnom receptu sopjansko jelo bošpor koje su učenici kušali. Uz poznatiji „crveni“ bošpor učenici su saznali da postoji i „bijeli“ bošpor čiji je glavni sastojak, uz svinjsku mast i brašno, rasol.



Na satu Hrvatskoga jezika u povodu obilježavanja učenici su pisali motivacijska pisma (primjeri učeničkih radova) iz zamišljene perspektive vlasnika lokalnog OPG-a koji se želi priključiti suradnji s lokalnim restoranom i ponuditi mu vlastite proizvode. Ova tema za pisanje savršeno se tematski uklopila u jedan od ciljeva održive gastronomije, a to je poticanje kupovine lokalne hrane od malih, domaćih proizvođača. Učenici su zaključili da se time podržava održivija proizvodnja hrane jer se kupovinom hrane koja je lokalno proizvedena čuvaju resursi i smanjuje proizvodnja stakleničkih plinova iz razloga što ta hrana kraće putuje do naših tanjura, ali i jačanje zajednice jer se podržava lokalne proizvođače i ekonomiju.
Naposljetku, na nastavi Informatike prema uputama i smjernicama prof. Rastije učenici (3. a i 3. b opće gimnazije) svoja su dosadašnja istraživanja i spoznaje o hrani proširili informacijama ostvarenom „suradnjom“ s umjetnom inteligencijom. S ciljem dobivanja smjernica i savjeta oko poremećaja prehrane, bacanja hrane te budućnosti prehrane saznali su kako o problematici hrane „razmišlja“ umjetna inteligencija, procijenili dobivene informacije i ocijenili svoju suradnju i zadovoljstvo komunikacije.

Odgovore umjetne inteligencije i svoje zaključke učenici su prezentirali na Padlet ploči:
https://padlet.com/ksenijarastija/hrana-ni-je-mana-eyw6meuqdtp34ri3
Autorice teksta: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.