Dana 11. studenoga u suradnji Pučkog otvorenog učilišta Slatina i naše škole, kroz projekt „Kino, igra, film“ čiji je nositelj Hrvatski audiovizualni centar, u slatinskom je kinu održan projektni dan. U projektu, koji je i sastavni dio Kurikula Stručnog vijeća za Hrvatski jezik, sudjelovali su učenici trećih razreda svih usmjerenja (opće gimnazije, elektrotehnike, agroturističkih tehničara i ekonomije) u pratnji profesora Sanje Mrzljak Jovanić, Ane Buljan, Ive Idek i Željke Orban (Hrvatski jezik), Ksenije Rastije, Josipa Mikolaševića i Antonija Zelenke (Informatika), Silvije Štimac (Engleski jezik) i Dijane Fotez (Francuski jezik). Cilj je ovoga projekta kroz predavanja, igru i film upoznati učenike s povijesnim razvojem slatinske kinematografije, svijetom filmske umjetnosti i edukativnih videoigara te potaknuti na važnost očuvanja vlastite kulturne baštine.
Nakon pozdravne riječi ravnateljice POU Slatina Danijele Fabric Fabijanac nastavni je dan započeo predavanjem prof. Željke Orban o početcima i razvoju slatinske kinematografije. Nakon povijesnog pregleda ravnateljica je upoznala učenike s radom slatinskog kina u posljednjih petnaest godina. U nastavku su učenici usvojili filmsku terminologiju koju su nakon gledanja filma „Slice of Life“ primijenili u njegovu analiziranju pod vodstvom prof. Sanje Mrzljak Jovanić, inače filmske edukatorice. Po završetku pauze program se nastavio s videoigrom „Crna Kraljica“ autora Josipa Vincetića, koja se temelji na hrvatskoj književnoj i usmenoj tradiciji. Inspirirana djelima Ivane Brlić-Mažuranić i Augusta Šenoe, ova igra donosi originalnu priču o legendi o Crnoj Kraljici, zloglasnoj vladarici Medvedgrada. Posebnu važnost dijela projektnoga dana u koji su uključene videoigre ima činjenica da autori, kako su sami naglasili, kroz ovu igru žele tematizirati i popularizirati kulturnu baštinu te povijest kontinentalne Hrvatske.
Nastavni je dan uključio i igru „Tajna izgubljenog filma“ pod vodstvom Saše Šoltića, voditelja kinoprikazivačke djelatnosti, kroz koju su učenici imali priliku pobliže upoznati sve dijelove slatinskog kina pomoću osmišljene digitalne aplikacije.
Ovakav oblik nastave (spoj edukacije i zabave) stvorio je dinamičnu atmosferu, potaknuo učenike na aktivno sudjelovanje i u konačnici polučio samo pozitivne dojmove.
„Sudjelovanjem u projektu ‘Kino, igra, film’ dobili smo informacije o povijesti slatinskog kina i važnosti zajedništva koje kino potiče. Zatim smo proučavali film i njegove dijelove te pogledali kratkometražni hrvatski film. Na kraju nam je predstavljena edukativna igrica. Imali smo priliku igrati ‘Escape room’ i igricu. Najviše mi se svidio ‘Escape room’ jer smo morali povezati znanje o kinu i biti spretni u pronalaženju odgovora.“ (A.Š.)
„Kroz današnja smo predavanja koje su održale ravnateljica kina Danijela Fabric Fabijanac i profesorice naše škole prof. Željka Orban i Sanja Mrzljak Jovanić doznali smo nešto više o povijesti slatinskoga kina, kinematografije općenito i dublje zakoračili u terminologiju filma. Predavanja su bila doista poučna. Nakon predavanja uslijedio je, po meni , najzanimljiviji dio današnjega programa, priča o videoigricama gdje su nam se predstavili mladi kreatori videoigrica iz Osijeka i pobliže nam objasnili cijeli proces izrade igrice te postupak kojim igrica dolazi na tržište. U konačnici smo i rješavali jednu od mnogih videoigara koju su napravili. Kako bi učenici ostvarili međusobnu suradnju zadatak im je bio u timovima riješiti kviz tragajući za QR codovima koji su se nalazili posvuda u kinu. Današnje su mi se aktivnosti jako svidjele i otvorile vrata u meni pomalo nepoznati svijet. Želja mi je da ovakvih suradnji bude što više! (L.V.)
„Današnji odlazak u POU Slatina svidio mi se jer smo na nešto drugačiji način proveli dan, naučili dosta toga o povijesti kina i načinu na koji ono radi. Mislim da bismo češće trebali imati aktivnosti poput ove.“ (L.Š.N.)
„Danas je bilo zanimljivo i zabavno. Najviše mi se svidio film koji me iznenadio svojom kvalitetom usprkos načinima na koji je nastao i analiza filma. Također, prikazivanje videoigre u procesu stvaranja je bilo vrlo zanimljivo i zabavno. Volio bih da ubuduće škola organizira slične aktivnosti u sklopu nastave.“ (N.Z.)
„Bilo mi je zanimljivo, naučio sam neke nove stvari, a najbolje od svega mi je bila igra vezana uz POU Slatina jer je moja ekipa osvojila 1. mjesto.“ (F.J.)
„Danas smo slušali zanimljive prezentacije o povijesti kina i njegovom svakodnevnom radu. Nakon toga sudjelovali smo u radionicama unutar kina. Najviše su mi se svidjele radionice u kojima smo na različitim mjestima u kinu rješavali zadatke i odgovarali na pitanja.“ (N.M.)
„Atmosfera je bila ugodna, sadržaj je bio edukativan i interaktivan, predavači su bili profesionalni i zanimljivi, igra “Escape room” bila je dobro osmišljena, film i analiza filma su mi se najviše svidjeli.“ (V.K.)
„Današnji posjet POU Slatina mi se svidio. Teme su bile zanimljive i poučne. Interaktivne aktivnosti su bile zabavne. Voljela bih da se opet ovakav dan ponovi.“ (H.K.)
„U POU je bilo predivno! Najviše mi se svidjela igrica “Dark Queen”. Htjela bih opet ovako provesti nastavni dan.“ (E.B.)
Autorica teksta i fotografija: Željka Orban, prof.












