Sveučilište Sjever u Sveučilišnom centru Koprivnica svečano je otvorilo 7. Doktorsku konferenciju posvećenu doktorandima doktorskih studija iz područja medija i komunikacije koja je ujedno I međunarodnog karaktera. Konferencija je i ove godine okupila velik broj znanstvenika, doktoranada i stručnjaka iz ovoga dinamičnog područja, a ista se održavala 28. i 29. studenoga 2025.g. Ovogodišnji program bio je podijeljen u četiri tematske cjeline: Komunikacija, mediji i politika; Digitalno društvo i kultura; Obrazovanje, umjetna inteligencija i tehnologija te Komunikacija i upravljanje u organizacijama i krizama.

Sveukupno 65 izlaganja posvećena su suvremenim procesima digitalne transformacije, komunikacijskim trendovima, ulozi umjetne inteligencije, medijskim praksama te aktualnim izazovima informacijskog društva.

Među inima sudjelovala je i doktorandica Sanja Mrzljak Jovanić, prof. Srednje škole Marka Marulića Slatina, predstavivši sažetke dvaju radova. Prvi rad, ostvaren u koautorstvu sa Željkom Orban, također profesoricom Srednje škole Marka Marulića u Slatini, naziva „Od knjige do ekrana – utjecaj digitalne tehnologije na čitateljske navike srednjoškolaca Virovitičko-podravske županije”, usmjeren  je na inovativne pristupe nastavi i jačanje kompetencija učenika u suvremenom obrazovnom okruženju. Rad će prikazati rezultate istraživanja koje će biti provedeno u srednjoškolskom kontekstu Virovitičko – podravske županije i naglasiti važnost metodičke modernizacije, razvijanja kritičkog mišljenja te primjene digitalnih alata u čitanju i učenju. S obzirom na to da digitalna tehnologija, osobito stalna dostupnost mobilnih uređaja, značajno mijenja čitateljske navike mladih, cilj je rada  utvrditi povezanost između vremena provedenog na mobilnim uređajima i čitanja beletristike te ponuditi smjernice za poticanje čitateljskih vještina u digitalnom dobu. Posebno je istaknuto kako primjena suvremenih strategija poučavanja može značajno povećati motivaciju i angažiranost učenika u razvijanju čiateljskih navika.

Drugi rad, ostvaren u koautorstvu s kolegicom doktorandicom Gordanom Babić sa Sveučilišta Sjever, naziva “Promjena profesionalne uloge učitelja u doba digitalnih i AI alata u nastavnom procesu“, bavi se temom digitalne transformacije obrazovanja koja mijenja uloge učitelja, a koji iz izvora znanja prelazi u ulogu dizajnera interaktivnog i digitalno posredovanog učenja, a isto se dodatno ističe uporabom suvremenih digitalnih i AI alata. Rad će ispitati kako ti alati utječu na profesionalni identitet učitelja i dvosmjernu komunikaciju u učionici te će analizirati izazove i prilagodbe koje su potrebne za učinkovitu integraciju umjetne inteligencije u nastavni proces.

Predstavljeni radovi doprinose aktualnim raspravama o smjeru razvoja suvremenog obrazovanja te otvaraju prostor za daljnja istraživanja i suradnje.

Autorica teksta: Sanja Mrzljak Jovanić

Skip to content