Korizma u knjižnici
Autor: Damir Balković, 13. 4. 2011.
Korizma je liturgijsko vrijeme u kojemu Crkva, svake godine na obnovljeni način, poziva vjernike da se u vremenu od četrdeset dana, postom, pokorom, molitvom i djelima ljubavi, obnavljaju u vjeri i da se suživljavaju s Kristom, koji je bio mučen, raspet i koji je slavno uskrsnuo kao pobjednik nad zlom i smrti. Korizma započinje Pepelnicom ili Čistom srijedom.
Za kršćane je korizma vrijeme intenzivne priprave za Uskrs. Svoje podrijetlo ima u četrdesetodnevnom postu Mojsija, Ilije i Krista i posta kojeg su se morali pridržavati kandidati za krštenje na Uskrs.
Prvenstveni mu je cilj bio trapiti svoje tijelo. Drugi vatikanski koncil naglasak stavlja, ne odbacujući trapljenje, na duhovnu pripravu za pashalno otajstvo. Pozornost se stavlja na molitvu i djela milosrđa prema drugima. Odricanje nije usmjereno samo prema vlastitom trapljenju, uskraćivanju nečega radi uskraćivanja. Odricanje mora biti u službi drugoga.
Korizma je vrijeme suočenja sa samim sobom, svojom grešnošću, ograničenostima koja nosimo u sebi. S druge, pak, strane to je izvrsno vrijeme u kojem se može ostvariti naša otvorenost Isusu Kristu. Istina, sile zla u nama i oko nas nastoje ta vrata zatvoriti, naše je da ih držimo svim silama otvorena.
Otvoriti se Kristu bez rezerve – to je korizma u punom smislu. U našoj smo školi odlučili održavati neke sate vjeronauka u školskoj knjižnici, kako bismo se pripremili za Isusovo uskrsnuće.
Knjižničar je pripremio igre asocijacije u kojima su učenici morali otkriti pojmove vezane uz korizmu i Uskrs, a vjeroučitelj je s učenicima prolazio postajama križnog puta. Učenici su imali zadatak sami napisati tekst uz određenu postaju. Kada prođemo cijeli križni put, tada ćemo, s „našim“ križnim putem otići u crkvu i tamo ga izmoliti.
Ostale fotografije možete pogledati u našoj fotogaleriji.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.