Tijekom školske godine 2022./23. s učenicima u međupredmetnom projektu nastavljamo s medijskim opismenjavanjem, ovoga puta riječ je o reklamama. U projektu pod nazivom Moć reklama sudjeluju učenici opće gimnazije i svi zainteresirani nastavnici pod vodstvom prof. Ksenije Rastije i Željke Orban.
Cilj ovoga projekta jest ukazati na negativne strane reklamnih sadržaja i potaknuti kritičku svijest koja će mlade obrazovati u svjesne i samostalne potrošače.
Upravo su mladi ti koji nerijetko pasivno prihvaćaju reklame, a da o tome ne razgovaraju s odraslima. Reklamni sadržaji koje nam mediji plasiraju često nemaju kriterije ni razlike, već jedan cilj – prodaju i zaradu, što dovodi do izjednačavanja iskustva – svi pričaju, reproduciraju i žele dostići/imati viđeno. Opasnost je u tome što ponašanje naučeno iz medija može postati izbor ponašanja u stvarnosti. Reklame zapravo manipuliraju našim željama za društvenim pripadanjem i priznavanjem. I zbog toga, nisu samo djeca podložna njihovim suptilnim utjecajima, već se i odrasli često ne mogu oduprijeti porukama koje ih okružuju.
Dakle, važnost ovakvog oblika medijske pismenosti mladih je neupitna ako ne želimo da postanu bespomoćne žrtve velikih korporacija koje ne biraju medije i metode dolaska do potrošača. Upravo nove tehnologije, društvene mreže, novi formati reklamiranja preko blogera i influencera formiraju stavove, predrasude, ali i sliku mladih i djece o sebi te idealiziranje izgleda, života, i na kraju posrnuvši za reklamama mladi i djeca gube sebe, svoje vrijednosti, darovitosti i kvalitete zaslijepljeni reklamnim formatima. Iz svega proizlazi da je, osim medijskog opismenjavanja, važna i izgradnja samopouzdanja i obrazovanja koji čine put za uspješno sazrijevanje u kulturi potrošačkog društva. Marketinški, djeca, a i mladi čine jednu od važnijih ciljanih grupa, iz nekoliko razloga. Prvo, kao budući potrošači, zatim kao kupci koji će svoj džeparac potrošiti upravo na proizvode koji su im plasirani, ali najvažnije – oni često imaju i veliki utjecaj na izbor koji će njihovi roditelji napraviti u kupovini. Zakon o oglašavanju štiti maloljetnike od zloupotrebe povjerenja, neiskustva i neznanja. Niz zakonodavnih uredbi odnosi se na zaštitu zdravlja i razvoja integriteta maloljetnika, zaštitu autoriteta obitelji i škole, kao i na zabranu prikazivanja maloljetnika u opasnim i neadekvatnim sadržajima. Međutim, osim zakona, velika je odgovornost i na odgojno-obrazovnim institucijama, stoga smo se i odlučili na ovakav projekt. Tijekom školske godine na satovima Informatike, Hrvatskoga jezika, Satu razrednika i dr. profesori će u skladu s odgojno-obrazovnim ishodima svojih predmeta educirati učenike o reklamama i njihovom utjecaju.
Autorice: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.
Državna Smotra projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja
Autor: Sandra Bošnjak, 22. 5. 2023. 17:57
Budi svoj
na državnoj Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama - Projekt građanin
Tijekom provođenja međupredmetnog projekta Moć reklama učenici 1. i 4. razreda opće gimnazije sa svojim mentoricama, prof. Željkom Orban i prof Kse,nijom Rastijom, osmislili su i realizirali Projekt građanin na temu Budi svoj s kojim su sudjelovali na Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama. Učenici koji su predstavljali projekt su: Lana Fotez (1. a), Iva Lovčanin (1. a), Venio Rulj (4. b) i Jan Šarko (4. b), a učenice Izabela Štimac (4. b), Lorena Krupnicki (4. b) i Helena Tariša (4. a) svojim su idejama i kreativnošću osmislile i izradile plakate za ovaj projekt.
[više]Radionica u 5. razredima OŠ Josipa Kozarca u sklopu projekta Moć reklama
Autor: Sandra Bošnjak, 15. 5. 2023. 20:55
Nakon projektnih aktivnosti unutar naše škole, jedna od planiranih aktivnosti bila je proširiti djelovanje i na druge škole u našem gradu. Tako su 15. svibnja učenici Lana Fotez, Iva Lovčanin i Venio Rulj proveli radionicu u 5. a i 5. c razredu OŠ Josipa Kozarca u Slatini prema prethodnom dogovoru s razrednicama Martinom Grundler Hralom i Melitom Čmarec na Satu razrednika.
[više]Moć reklama – istraživanja o utjecaju reklama na mlade
Autor: Sandra Bošnjak, 10. 5. 2023. 20:04
Tijekom školske godine 2022./2023. s učenicima opće gimnazije proveden je projekt Moć reklama kojemu je cilj osvijestiti mlade o utjecaj reklama na njihov život, navike kupovanja, formiranje slike o sebi i društvu, te idealiziranju izgleda i života. U okviru projekta provedeno je istraživanje i analiza rezultata o moći i utjecaju reklama na mlade na početku projekta, pri obilježavanju Svjetskog dana štednje u lipnju 2022., i nakon realizacije projekta, pri obilježavanju Dana medijske pismenosti u travnju 2023. Obje ankete provedene su na nastavi informatike, anonimne su i sadrže ista pitanja.
[više]Obilježavanjem 6. Dana medijske pismenosti završen je projekt Moć reklama
Autor: Sandra Bošnjak, 8. 5. 2023. 21:00
Završne projektne aktivnosti realizirane su obilježavanjem 6. Dana medijske pismenosti na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike.
Na satu Hrvatskoga jezika s učenicima je provedena radionica s ciljem poticanja svjesnosti utjecaja reklama na potrošačke navike i upoznavanja s nekim od najčešće korištenih „hvatača pozornosti“ i idejama reklama. Nakon kratke prezentacije u kojoj su učenici doznali neka pravila kojima se služe kreatori reklama da bi utjecali na krajnje potrošače i razgovora o reklamama koje su ih se najviše dojmile i zbog čega, u skupinama su pogledali zadane primjere reklama i analizirali prema smjernicama (uočavali su „hvatače pozornosti“, ideje kojima privlači reklama i analizirali jezik).
MOĆ REKLAMA - međupredmetna suradnja Psihologije i Informatike
Autor: Sandra Bošnjak, 3. 5. 2023. 12:34
Tijekom ožujka i travnja, međupredmetnom suradnjom na nastavi Psihologije i Informatike, učenici 3. a i 3. b razreda aktivno su sudjelovali u školskom međupredmetnom projektu Moć reklama. Sve aktivnosti pretočili su u digitalne radove i web stranice projekta koje su izrađivali kroz timski rad na daljinu, dijeljenjem digitalnog sadržaja.
[više]
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.