preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2022./2023.

Tijekom školske godine 2022./23. s učenicima u međupredmetnom projektu nastavljamo s medijskim opismenjavanjem, ovoga puta riječ je o reklamama. U projektu pod nazivom Moć reklama sudjeluju učenici opće gimnazije i svi zainteresirani nastavnici pod vodstvom prof. Ksenije Rastije i Željke Orban.

Cilj ovoga projekta jest ukazati na negativne strane reklamnih sadržaja i potaknuti kritičku svijest koja će mlade obrazovati u svjesne i samostalne potrošače.

Upravo su mladi ti koji nerijetko pasivno prihvaćaju reklame, a da o tome ne razgovaraju s odraslima. Reklamni sadržaji koje nam mediji plasiraju često nemaju kriterije ni razlike, već jedan cilj – prodaju i zaradu, što dovodi do izjednačavanja iskustva – svi pričaju, reproduciraju i žele dostići/imati viđeno. Opasnost je u tome što ponašanje naučeno iz medija može postati izbor ponašanja u stvarnosti. Reklame zapravo manipuliraju našim željama za društvenim pripadanjem i priznavanjem. I zbog toga, nisu samo djeca podložna njihovim suptilnim utjecajima, već se i odrasli često ne mogu oduprijeti porukama koje ih okružuju.

Dakle, važnost ovakvog oblika medijske pismenosti mladih je neupitna ako ne želimo da postanu bespomoćne žrtve velikih korporacija koje ne biraju medije i metode dolaska do potrošača. Upravo nove tehnologije, društvene mreže, novi formati reklamiranja preko blogera i influencera formiraju stavove, predrasude, ali i sliku mladih i djece o sebi te idealiziranje izgleda, života, i na kraju posrnuvši za reklamama mladi i djeca gube sebe, svoje vrijednosti, darovitosti i kvalitete zaslijepljeni reklamnim formatima. Iz svega proizlazi da je, osim medijskog opismenjavanja, važna i izgradnja samopouzdanja i obrazovanja koji čine put za uspješno sazrijevanje u kulturi potrošačkog društva. Marketinški, djeca, a i mladi čine jednu od važnijih ciljanih grupa, iz nekoliko razloga. Prvo, kao budući potrošači, zatim kao kupci koji će svoj džeparac potrošiti upravo na proizvode koji su im plasirani, ali najvažnije – oni često imaju i veliki utjecaj na izbor koji će njihovi roditelji napraviti u kupovini. Zakon o oglašavanju štiti maloljetnike od zloupotrebe povjerenja, neiskustva i neznanja. Niz zakonodavnih uredbi odnosi se na zaštitu zdravlja i razvoja integriteta maloljetnika, zaštitu autoriteta obitelji i škole, kao i na zabranu prikazivanja maloljetnika u opasnim i neadekvatnim sadržajima. Međutim, osim zakona, velika je odgovornost i na odgojno-obrazovnim institucijama, stoga smo se i odlučili na ovakav projekt. Tijekom školske godine na satovima Informatike, Hrvatskoga jezika, Satu razrednika i dr. profesori će u skladu s odgojno-obrazovnim ishodima svojih predmeta educirati učenike o reklamama i njihovom utjecaju.

Autorice: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.

 


 

Državna Smotra projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja

Autor: Sandra Bošnjak, 22. 5. 2023.

Budi svoj

na državnoj Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama - Projekt građanin

Tijekom provođenja međupredmetnog projekta Moć reklama učenici 1. i 4. razreda opće gimnazije  sa svojim mentoricama, prof. Željkom Orban i prof Kse,nijom Rastijom, osmislili su i realizirali Projekt građanin na temu Budi svoj s kojim su sudjelovali na Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama. Učenici koji su predstavljali projekt su: Lana Fotez (1. a), Iva Lovčanin (1. a), Venio Rulj (4. b) i  Jan Šarko (4. b), a učenice Izabela Štimac (4. b), Lorena Krupnicki (4. b) i Helena Tariša (4. a) svojim su idejama i kreativnošću osmislile i izradile plakate za ovaj projekt.

 

Projekt Budi svoj nastao je iz razgovora s učenicima tijekom planiranja aktivnosti kroz međupredmetni projekt Moć reklama, koji smo proveli tijekom ove školske godine, te smo zaključili da bi njegovu provedbu i pozitivne ishode trebalo proširiti i na ostale razredne odjele, ali i izvan naše škole.

Projekt je nakon predstavljanja na županijskoj predstavljen i na državnoj razini i bit će uvršten u Zbornik projekata 2023.

Učenici su predstavili projekt 20. svibnja 2023. pred Državnim povjerenstvom za građanski odgoj i obrazovanje u Zagrebu na Državnoj smotri projekata na kojoj su učenici upoznali Povjerenstvo dosadašnjim aktivnostima, svim planiranim budućima aktivnostima, te su dobili odličnu povratnu informaciju za svoj rad.

Kako se realizirala ideja i koje aktivnosti učenika su bile potrebne kako bi zaživio projekt, te što se sve planira dalje pogledajte u predstavljanju projekta na poveznici priložene fotografije.

 

 

Digitalne radove učenika pogledajte na web stranicu koja je kreirana zajedno s digitalnim radovima na Informatici pod mentorstvom prof. Ksenije Rastije.

 

 

Čestitamo učenicima na odličnom predstavljanju svoga rada i doprinosu u razvijanju svijesti o utjecaju reklama na djecu i mladu našeg grada.

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju