preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

That's what I am

 

Adolescencija je često vrlo izazovan period odrastanja. Vršnjački pritisak, netolerancija i diskriminacija samo su neki od problema s kojima se susreću tinejdžeri. Nasilje u školama godinama je prisutno u cijelom svijetu, a o zastupljenosti vršnjačkog nasilja svjedoče brojna istraživanja i izvještaji medija koji ukazuju na zastupljenost najekstremnijih oblika ove pojave. Važno je naglasiti da svaka osoba ima pravo na zaštitu od svih oblika zlostavljanja i zanemarivanja, te bilo koje vrste iskorištavanja.

Međupredmetni školski projekt "Biram svoj film" provodio se tijekom školske godine 2021./2022. Filmska umjetnost bliska je mladima, pa je o nekim temama lakše raspravljati kroz film. Ciljevi projekta bili su razvijanje kritičkog mišljenja, empatije, dobrih komunikacijskih i socijalnih vještina učenika, te poticanje na prihvaćanje različitosti i toleranciju. Upravo zato kao posljednji film u sklopu projekta voditeljice su odabrale film ‘That‘s what I am‘ koji aktualizira navedenu tematiku progovarajući o brojnim problemima s kojima se mladi susreću tijekom odrastanja.

Na satu Engleskoga jezika s profesoricom Silvijom Štimac učenici 1. razreda zanimanja ekonomist prije gledanja filma raspravljali su o problemima s kojima se mladi susreću pri odrastanju, navodeći prednosti i nedostatke tinejdžerskog doba. Nakon gledanja filma, kritički su predstavili film u obliku digitalnih umnih mapa koristeći alate po izboru. Nekim učenicima film se posebno svidio, pa su odlučili dodatno istražiti tematiku filma te su svoja saznanja prezentirali ostalim učenicima govoreći o diskriminaciji, netoleranciji i vršnjačkom pritisku. Izradili su kreativne digitalne plakate koji svjedoče da su zaista vrlo ozbiljno pristupili ovom zadatku.
 


Svrha je učenja i poučavanja nastavnog predmeta Hrvatski jezik osposobljavanje učenika za jasno, točno i prikladno sporazumijevanje hrvatskim standardnim jezikom, usvajane znanja o jeziku kao sustavu, slobodno izražavanje misli, osjećaja i stavova. Upravo su to ostvarili učenici 1. razreda zanimanja Agrotehničar sa svojom predmetnom nastavnicom Marinom Ivoš kroz međupredmetni projekt Biram svoj film.

Na satu Hrvatskog jezika kao uvod prije samoga gledanja filma vodili su razgovor o oblicima i vrstama nasilja kojemu su izloženi mladi ljudi i eventualnim mogućim rješenjima. Nakon što su pogledali film trebali su pisati sastavak na zadanu temu. Kako bismo učenike potaknuli na slobodno i kreativno izražavanje, prije i tijekom pisanja dobro je i korisno imati upute, smjernice za pisanje. Takvim smjernicama učenike treba poučavati od samog njihovog početka formalnog obrazovanja. Na ovaj način učenici su samo proširili svoje postojeće znanje za stvaralačko pisanje odnosno oblikovanje sastavka.
 


Ukratko su proširili/ponovili: u uvodnome dijelu predstavljamo temu o kojoj ćemo pisati i objašnjavamo zašto smo odabrali baš tu temu. U središnjemu dijelu razrađujemo temu, pišemo o pojedinostima koje smo saznali, navedimo bitne događaje ili osobe, predstavljamo likove ili mjesto radnje. U završnome dijelu zaključujemo temu, iznosimo svoja zapažanja i dojmove. Kao zadnju aktivnost izdvojili su snažne poruke i prenijeli ih u digitalni alat Padlet. Upoznali su digitalni alat njegovu svrhu i namjenu. Padlet je online alat namijenjen suradnji. Alat se koristi kao “prazan papir”, tj. online zid na kojem možete dodavati svoje ideje, recenzije, obavijesti, informacije, učitavati slike i dokumente, a možete i drugim sudionicima omogućiti sve navedeno. Odlikuje ga jednostavnost korištenja, dostupnost na različitim uređajima, prilagođenost potrebama korisnika i raznovrsna namjena. Zadane aktivnosti učenicima nisu bile teške i vrlo su rado sudjelovali u njima, a predmetna je nastavnica je zaključila da su učenici spremni reagirati na nasilje.

Na nastavi Njemačkog jezika s profesoricom Dijanom Fotez učenici trećih razreda opće gimnazije pogledali su film That's What I am. Potom je uslijedio razgovor o filmu s posebnim naglaskom na osobine glavnih likova, njihove postupke i međusobne odnose. Raspravljalo se o neprihvaćanju različitosti koje nažalost često dovodi do vršnjačkog nasilja. Nakon definiranja nasilja i vršnjačkog nasilja , učenici uče o prihvaćanju različitosti, o važnosti upravljanja emocijama, načelima mira i nenasilja u rješavanju sukoba, a kao zaključak navode da je svatko od nas jedinstven i neponovljiv. Kao završnu aktivnost učenici su izrađivali digitalne radove koristeći web alat Picsart i na taj način izrazili svoje stavove o nasilju.
 

 

profesori Jelena Marišić, Marina Ivoš, Silvija Štimac i Dijana Fotez


Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju