preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Izleti, ekskurzije, terenske nastave

Na ovim stranicama možete se prisjetiti naših nedavnih izleta, ekskurzija i terenskih nastava. Nadamo se kako će vam se ovaj kutak naše web stranica svidjeti. Uživajte!


Izvješća s naših stručnih ekskurzija

Izvannastavna aktivnost – „Dravska priča“

Autor: Sandra Bošnjak, 4. 12. 2022.

Učenici 3.a i 3.b gimnazije u pratnji nastavnika Dragana Kementa, Dragane Medved i Dinke Prenković posjetili su 4. listopada 2022. Javnu ustanove za zaštitu bioraznolikosti Mura-Drava-Dunav u Noskovcima. Cilj ove aktivnosti je bio povezati predmetne kurikulume fizike, biologije i kemije, potaknuti razumijevanje pojava, procesa i uzročno-posljedičnih veza u živome svijetu te kako se primjenjuju spoznaje znanstvenih istraživanja u svakodnevnom životu.

Tijekom posjeta centru „Dravska priča“ učenici su se susreli s različitim sadržajima kojima se je na interaktivan i inovativan način približila priroda. Šetnjom kroz perivoj učenici su se upoznali s različitim biljnim vrstama koje su tamo prisutne, ali i pričama, legendama koje se vezuju uz pojedinu biljku. U sklopu perivoja nalazi se i oporavilište za ptice gdje su nas stručni voditelji upoznali s njihovim životnim pričama. Zatvoreni dio Posjetiteljskog centra je uređen kao tematske sobe gdje svaka soba priča svoju priču -o sovama, leptirima, pticama, flori i geologiji na području Virovitičko-podravske županije. U podrumskom dijelu Posjetiteljskog centra nalaze se bioistraživačka stanica i interaktivni multimedijski prostor koji su kod učenika izazvali veliko zanimanje.

 

 


Dojmovi učenika:


„Meni je osobno odlazak u Noskovce u Posjetiteljski centar „Dravska priča“ bio zabavan i poučan. Osim što sam naučila mnogo novih i zanimljivih stvari, sam ugođaj provođenja jutra tamo je bio vrlo lijep. U dvorištu sam bila okružena različitim životinjama i biljkama koje sam promatrala, a u samoj sam zgradi mogla vidjeti različite interaktivne sadržaje bogate informacijama te različite sprave i tehnologije kojima se istraživači koriste u istraživanju područja Drave. Sve u svemu, bilo mi je jako zanimljivo, zbog osobnog interesa za područje  prirodoslovlja, a i želji za stjecanjem novih znanja. Voljela bih češće ići na slične izvannastavne aktivnosti. „ (Frančeska Brajnović, 3.b)
„Prilikom posjeta Centru „Dravska priča“ u Noskovcima najviše mi se svidio obilazak perivoja u kojem sam imala priliku vidjeti orla štekavca i veliku ušaru. Ostala sam iznenađena činjenicom da se u centru Dravska priča nalazi 27 vrsta stabala i drveća. Tijekom obilaska unutrašnjosti centra bilo mi je vrlo zanimljivo slušati predavanje stručne osobe o sovama i načinu na koji one žive. Kada smo bili u bioistraživačkoj stanici imala sam priliku vidjeti određene kukce i biljke pod svjetlosnim mikroskopima čime sam ostala vrlo iznenađena i začuđena. Na kraju, prilikom obilaska multimedije najviše mi se svidjela dabrova nastamba jer sam imala priliku vidjeti na koji način oni žive. Osim toga, bila sam vrlo zainteresirana vidjeti raznoliki prikaz životinjskog svijeta u vodi. Na kraju samog izleta, bila sam vrlo zadovoljna i oduševljena svime što sam imala priliku vidjeti u centru Dravska priča u Noskovcima. Sa sigurnošću mogu reći da ovaj izlet bio vrlo poučan i jedan od zanimljivijih na koji sam imala priliku otići.“ (Mateja Podolski, 3.a)
„Dravska Priča je zbilja bilo jedno lijepo iskustvo. Posjetiteljski Centar Dravska Priča nalazi se na mjestu koje je u 19.st dao sagraditi grof Janko Drašković.
Dravska Priča nudi širok repertoar stvari za istražiti, a mi smo ih kao razred sve obišli. To uključuje "svijet sova" tj. sobu u kojoj možeš naučiti štošta o sovama, "kutak leptira", "ptičju pjevaonicu" u kojoj možeš saslušati razne ptičje zvuke, "zimski vrt" koji omogućuje pogled prema rijeci Dravi, perivoj, bioistraživačku stanicu, multimedijske sadržaje te druge.
Od svih nabrojanih stvari meni je najdraži bio perivoj. Razlog tome je što uz njega možeš vidjeti razne životinje koje ovaj centar zbrinjava kao što su sove, orlovi i rode.
Sve u svemu, odlično iskustvo koje bih preporučio svima jer je zanimljivo i poučno.“  (Patrik Štruklec, 3.b)
„4. listopada 2022., treći razredi gimnazije u pratnji profesora iz fizike te profesorica iz kemije i biologije posjetili su Posjetiteljski centar Dravska priča u Noskovcima. Zgrada je podjeljena na više prostorija s različitim namjenama. Prvu prostoriju koju smo posjetili, bila je dnevni boravak pod nazivom „svijet sova“.  Prostorija je uređena na temu soba te se ondje nalaze još i hologram koji prikazuje priču o Janu i Bugi te o šišmišima. Poslije toga otišli smo promatrati Zimski vrt kroz koji možemo promatrati rijeku Dravu. Kasnije smo otišli u „ptičju pjevaonicu „ i prostoriju posvećenu sisavcima. Nakon toga bili smo u Cities kutku koji nam govori o trgovini ugroženih životinja te kako se iskorištavaju životinje.  Posjetili smo i kuhinju. Kasnije smo otišli u podrum u kojem se nalazi interaktivni multimedijski postav. U prostoru hodnika i prezentacijske dvorane nalazi se pomična platforma koja simulira osjećaj plutanja. Zatim smo otišli u bioistraživačku stanicu u kojoj se mogu gledati razni uzorci na mikroskopu. Kada smo izašli van obišli smo perivoj, oporavilište za bijele rode, vodenu učionicu te na kraju vrt mirisnih doživljaja.“ (Lara Kizivat, 3.b)
„U jutarnjim satima, 4. listopada 2022. godine krenuli smo autobusom na kratko putovanje u Noskovce kako bi posjetili Centar pod nazivom „Dravska priča“. Voditelji obrazovnog sadržaja su nas s veseljem dočekali, a bio je prisutan i dobro raspoloženi fotograf koji je zabilježio brojne zanimljivosti s predavanja. Prvo predavanje uključivalo je obilazak nastambi sa ozlijeđenim životinjama koje su ondje zbrinute. Poneke takve životinje budu i ponovno puštene u prirodu, no tužna je spoznaja da neke od tih životinja ostaju ondje u svojim nastambama do kraja svojega života, naravno iz razloga što se nisu u mogućnosti prilagoditi na samostalan život u prirodi. Potom smo slušali o brojnom drveću, poput ginka i lipe, a onda smo obišli prelijepi perivoj na kojemu smo čak imali i pogled na susjednu Mađarsku, koja je udaljena svega nekoliko kilometara. Mirisni vrt i nastambe za kornjače dobile su svoj već pomalo jesenski izgled pa nam nisu dočarale svoj pravi duh i ljepotu. Nakon završetka iscrpnog i interesantnog prvog predavanja uslijedio je kratki odmor. Drugo predavanje odvijalo se u unutarnjim prostorima, a uključivalo je nekoliko kratkih videozapisa o šišmišima, pticama te leptirima i animirani film o Bugi i Janu koji djecu dočaravaju i približavaju značaj rezervata i biosfere Mura-Drava-Dunav. Gledanje videozapisa većinom se odvijalo u toplom i ugodnom ozračju dnevnoga boravka, a i mi sami smo imali prilike odgovarati na pitanja ili pak postavljati pitanja ljubaznoj voditeljici. Nakon toga smo detaljnije obišli ostale prekrasno uređene prostorije, a od kojih je meni najistaknutiji zimski vrt koji obiluje s mnoštvom biljaka te pruža prekrasan pogled. Nakon vrlo detaljnog drugog predavanja ponovno je uslijedio, svima nam potreban, kratak odmor za užinu. Treće predavanje održalo su u podrumskim prostorima koji obiluju zapanjujućom multimedijom i brojnim mikroskopima. Promatrali smo mnogo edukativnih interaktivnih prikaza te smo gledali film koji je govorio o svim ljepotama ovoga rezervata i biosfere. Prikaz dabrove nastambe svima je privukao pozornost, a promatranje brojnih uzoraka mikroskopima izazvalo je oduševljenje, no time je uslijedio i završetak našega prekrasnoga obilaska prirodne ljepote našega kraja te smo se u planiranom terminu vratili kući. „ (Valentino Đumlija 3.a)

 

Dragan Klement, prof. fizike i matematike
Dragana Medved, prof. biologije i kemije
Dinka Prenković, prof. biologije i kemije




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju