Od glagoljice i bećarca do recikliranja papira i pametne ploče
Autor: Sandra Bošnjak, 22. 4. 2012.
U petak, 20. travnja, obilježili smo ovogodišnji Dan škole. Za razliku od ranijih godina, u tom obilježavanju aktivno su sudjelovali svi učenici i profesori. Istovremeno su održane 24 različite radionice. Nastavnici su odabrali sadržaje radionica i ponudili ih učenicima na izbor.
Na školskoj web-stranici dvadesetak dana ranije objavljeni su nazivi radionica, učionice u kojima će održane i nastavnici koji će ih voditi, tako da su učenici na vrijeme imali uvid u sve što se priprema. Deset dana prije obilježavanja Dana škole učenici su se počeli elektronski prijavljivali za sudjelovanje u željenoj radionici, birajući tako onu koja najviše odgovara njihovim zanimanjima. Bilo je to prvi puta da su učenici različitih nastavnih programa, pa i različita uzrasta, mogli zajedno sudjelovati u istim radionicama. Njihov odabir, dakle, nije ovisio o razredu u koji idu, niti o zanimanju za koje se školuju, nego o njihovim afinitetima i interesima.
Za svaku radionicu mogao se prijaviti određeni broj učenika. Zato je bilo važno što prije odabrati i prijaviti se, kako bi mogli sudjelovati u radu upravo one za koju su bili zainteresirani. A radionice su doista bile toliko raznolike da je svatko mogao pronaći upravo ono što ga zanima. S obzirom da je 22. travnja Dan hrvatskoga jezika, dan kad je Marulić dovršio „Juditu“ i Dan planeta Zemlje, to je simbolično obilježeno nekim radionicama, kao što su „Glagoljica“ ili „Recikliranje papira“.
Gotovo na svim radionicama učenici su bili aktivni, izvršavajući postavljene zadatke, a u nekima su stolovi i stolice prigodno razmješteni na odgovarajući način, drugačije od uobičajenog, prema zadatku koji je trebalo obaviti. Neobični rasporedi namještaja unose živost u nastavu, omogućavaju bolja sučeljavanja učenika (u raspravama), omogućavaju bolju suradnju u grupnom radu, a na određeni način pokazuju i kreativnost nastavnika. Međutim, valja napomenuti da u nastavi pojedinih predmeta to jednostavno nije moguće, ili nije dobro s obzirom na planirani oblik rada nastavnika.
Poslije dvosatnih radionica, u velikom predvorju održan je zanimljiv kviz za učenike i nastavnike. Četiri četveročlane ekipe odgovarale su na pitanja iz područja “Opća kultura“, „Naša škola“ i „Jučer, danas, sutra“. Pitanja su bila raznolika i pokazala su zavidnu razinu znanja sudionika, ali neka su ipak ostala bez točnih odgovora. Voditeljicee kviza bile su Tena Vilček i Laura Stefani Tot, točnost odgovora ocjenjivalo je prosudbeno povjerensrtvo koje su činili prof. Zorislav Jelenčić, prof. Damir Balković i prof. Kata Vidaković te učenici Eduard Oštarijaš i Ksenija Lokner, a pobijedila je ekipa u sastavu prof. Vladimir Borbaš, prof. Vanja Lazić i učenici Tomislav Kočiš i Ivor Ištvanfi.
Na svečanoj sjednici Nastavničkog vijeća ravnatelj Petar Žarković predstavio je događanja u školi i rezultate koje su postigli naši učenici i njihovi mentori na županijskim, regionalnim i državnim natjecanjima. Izrazio je zadovoljstvo postignutim, ali i naglasio potrebu daljnjeg rada na promicanju škole i grada. Među najznačajnijim aktivnostima istaknuo je završetak školskog IPA projekta i organizaciju Slatinskog amaterskog filmskog festivala, a posebno se osvrnuo i na potrebu daljnjih aktivnosti na napredovanju što većeg broja nastavnika u zvanje mentora i savjetnika. Ravnatelj je svima čestitao na postignutim uspjesima i zahvalio za napore koje ulažu da bi postigli što bolje rezultate. Potom su nastupili naši učenici koji su predstavljali školu na županijskoj smotri LiDraNo. Svoje literarne radove pročitali su Mihovil Gazda i Barbara Klier („Četveroručno napisana priča“, zastupljena i na državnoj smotri), Marija Hok i Matea Martinčević, a monodrame su izveli Mirna Ostrošić i Toni Bosak. Sjednicu je svojom iluzionističkom točkom završio učenik Leon Žilavi.
Toni Bosak |
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.