eTwinning projekt e – Trigonometrija
Autor: Kata Vidaković, 25. 5. 2022.
Projekt e - Trigonometrija, pokrenut početkom prosinca 2021. godine na eTwinning platformi, uskoro se završava. Sudjelovalo je 46 učenika i sedam nastavnika iz sedam srednjih škola.
Projekt e - Trigonometrija, pokrenut početkom prosinca 2021. godine na eTwinning platformi, uskoro se završava. Sudjelovalo je 46 učenika i sedam nastavnika iz sedam srednjih škola:
- Srednja škola Marka Marulića Slatina
- Elektrotehnička i prometna škola Osijek
- Gimnazija „Fran Galović“, Koprivnica
- Strojarska i prometna škola Varaždin
- Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik
- Tehnička škola Virovitica
- Srednja strukovna škola Kralja Zvonimira, Knin
Iz naše škole sudjelovalo je sedam učenika 2.a i 2. b razreda opće gimnazije: Mateja Podolski, Dunja Viktorija Krolo, Barbara Schweigert, Frančeska Brajnović, Roko Milković, Dominik Gaća i Valentino Đumlija. Na početku projekta svi smo se predstavili u par rečenica, ispunili smo pristupne ankete te sudjelovali na sastancima organiziranim na platformi Teams. Učenici su samostalno kreirali logo projekta te su glasali za najbolji prijedlog. Slijedile su edukacije učenika s učenicima i nastavnika s nastavnicima. Sudionici su istraživali trigonometrijske zakonitosti te primjenjivali svoja znanja o trigonometriji. Inače je trigonometrija područje Matematike, učenicima prilično teško za usvajanje, a zastupljeno je u svim razredima srednje škole. Komplikacije pri učenju mogu se otkloniti pregledavanjem odgovarajućih grafičkih predložaka. Na interaktivnim prikazima, analiziraju se različite situacije, mijenjaju parametri i veličine objekata te koeficijenti u jednadžbama, što omogućava lakše usvajanje kompliciranih obrazaca. Učenike se poticalo da samostalno, u parovima ili timu osmisle kratki trigonometrijski zadatak, prezentiraju ga u interaktivnom sučelju (izrade aplet u računalnom programu GeoGebra) te ga testiraju s drugim učenicima. Naši su se učenici pokazali doraslim izazovu – uspjeli su kreirati nekoliko originalnih uradaka. Sudjelovanjem u projektu, poboljšali su svoja shvaćanja osnovnih matematičkih koncepata te proširili svoje spoznaje korištenjem računalnog programa dinamične geometrije – GeoGebre. Osim kontinuiranog rješavanja trigonometrijskih zadataka na forumu, učenici su prigodno obilježili Dan broja Pi (svi znamo da su trigonometrija i broj Pi u „neraskidivoj vezi“). Na kraju smo ispunjavanjem izlazne ankete i pisanjem po „oproštajnom zidu“ dovršili naše projektne aktivnosti.
Nadamo se da je našim učenicima sudjelovanje u ovom projektu bilo zanimljivo i korisno te da će se rado uključivati i u neke buduće.
prof. Kata Vidaković
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.