Interaktivne funkcije u STEM-u
Autor: Kata Vidaković, 31. 5. 2024.
eTwinning projekt Interaktivne funkcije u STEM-u
Ove školske godine, 2023/2024. u našoj je školi održan međunarodni matematički eTwinning projekt naziva Interaktivne funkcije u STEM-u za učenike trećih i četvrtih razreda pod mentorstvom profesorica Kate Vidaković i Tee Šafar.
Projekt su osmislili nastavnici iz Hrvatske, Sjeverne Makedonije i Srbije. Namijenjen je učenicima srednjih škola s ciljem proučavanja i primjenjivanja znanja o matematičkim funkcijama. Učenici pod vodstvom mentora, usvajaju svojstva funkcija zadanih analitički, tablično, grafički te u obliku dijagramima. Proučavali su svojstva sljedećih funkcija: linearne, kvadratne, (i)racionalne, eksponencijalna, logaritamske, trigonometrijske, crtaju li ih u alatima dinamičke geometrije te ih primjenjivali u različitim zadacima. Sudjelovanjem na radionicama i samostalnim istraživanjem, učenici su nadopunili i proširirili kurikularna znanja usvojena na redovnoj, fakultativnoj i izbornoj nastavi. Razviili su svoje STEM kompetencije u različitim matematičkim digitalnim programima (npr. GeoGebra, Desmos, Adruino). S pomoću navedenih funkcija povezali su matematiku s ostalim obrazovnim područjima (fizika, kemija, biologija, itd.). Za sudjelovanje učenika u projektnim aktivnostima, roditelji su potpisali odgovarajuću privolu. Osim usvajanja obrazovnih ishoda iz Matematike, proučavali su sigurnost na internetu te zajednički izradili postere na tu temu. Razgovarali su o zaštiti osobnih podataka i o autorskim pravima. Učenici su kreirali logo projekta te na internom natječaju odabrali najbolji uradak koji je objavljen na Twinspace-u projekta.
Učenik naše škole, 4. razreda opće gimnazije, Valentino Đumlija, održao je zanimljivu radionicu za druge sudionike projekta. Poučavao ih je na online radionici kako se pomoću digitalnog alata DESMOS crtaju i analiziraju matematičke funkcije.
U završnici projekta, timovi učenika međusobno su si postavljali izazove u obliku matematičkih zadataka koje je trebalo rješavati te komentirati ispravnost rješenja.
Prema izlaznim anketama, učenici i nastavnici podržavaju ovakve projekte, rado sudjeluju u njima i obećavaju da će se uključiti ponovo u sličan iduće školske godine.
Profesorice Matematike
Kata Vidaković i Tea Šafar
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.