Europski tjedan kodiranja na nastavi informatike i računalstva
Autor: Sandra Bošnjak, 28. 10. 2020.
Učenici naše škole od 1. do 3. razreda opće gimnazije te 1. i 2. razred ekonomije i tehničar za elektroniku obilježili su Europski tjedan kodiranja na nastavi Informatike i računalstva od 19. do 23. listopada 2020. Radionice kodiranja u Scratchu i Pythonu primjenom robotike s micro:bitom, mBotom i micro:Maqueen robotom pripremile su i vodile pofesorica informatike Ksenije Rastije i profesorica računalstva Sandra Bošnjak.
Provedenim radionicama omogućili smo da se svim učenicima na zabavan i pristupačan način približi programiranje i digitalnu pismenost. Osim samog programiranja učenici su se uključili na radionice Dabar kojima su razvijali logičko razmišljanje kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka te stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema.
Programiranje s micro:bitom potaknulo je učenike da razviju svijest o zaštiti zdravlja tijekom epidemije bolesti COVID-19 tako što su ispisivali na micro:bit pločicama poruke kako da zaštitimo sebe ali i druge oko sebe od koronevirusa. Učenici su micro:bit pretvorili i u pedometar. Primjenjujući znanje iz predmeta fizika izračunali su svoju brzinu kretanja i brzinu kretanja učenika koji je imao najveći broj koraka u školskom hodniku.
S mBot i micro:Maqueen robotima većina učenika se susrela prvi puta i dok su neki spajali dijelove novih robota drugi su testirali rad sastavljenih robot, te se upoznali s platformom za programiranje mBlock i Mind+. Učenicima je bilo zanimljivo programirati na inovativan način i s novom opremom. Ovim radionicama pobudili smo kod učenika interes za STEM područje i omogućili jednostavan ulazak u svijet robotike, elektronike i programiranja.
Micro:bit
Micro:Maqueen i mBot
Ksenija Rastija, prof. i Sandra Bošnjak, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.