preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2021./2022.

 

Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

  • podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
  • educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
  • pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
  • naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
  • osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
  • opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
  • osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
  • razviti kod učenika  timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka  
  • upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)


Vrijeme provedbe: od  listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

  • HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i  dezinformacija, izrada izvješća o projektu
  • INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
  • PSIH – izrada digitalni radova i  provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
  • TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
  • međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini


Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)

Način vrednovanja:

  • vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.


Školska godina 2021./2022.

Medijska pismenost kroz vizualno programiranje

Autor: Sandra Bošnjak, 9. 11. 2021.

Osviješteni problematikom medijske pismenosti mladih učenici 3. a i 3. b razreda uključili su se na nastavi Informatike, s profesoricom Ksenijom Rastijom, u međupredmetni školski projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja te  ga povezali s obilježavanjem Europskog tjedna programiranja kroz radionice vizualnog programiranja u Scratch-u. Medijska pismenost se smatra jednim od najvažnijih oblika pismenosti u 21. stoljeću. Medijske kompetencije prijeko su potrebne ne samo odraslima, već i djeci i mladima. Svjesni smo da je potrebno stalno poticati medijsko obrazovanje koje je postalo neophodno za život u današnjem društvu.

Učenici su na nastavi informatike istraživali i učili o medijskoj pismenosti kroz ponuđene teme:

  • općenito o medijskoj pismenosti, 
    • dezinformacije i lažne vijesti,
    • sexting i sextortion,
    • digitalni mediji i mentalno zdravlje,
    • influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih,
    • Clickbait novinarstvo.

 


Stečeno znanje o medijskoj pismenosti pretočili su u kvizove kroz vizualno programiranje u Scratch-u tijekom Europskog tjedna programiranja koji se obilježava u mjesecu listopadu. Učenici su kroz svoje aktivnosti i programiranje ostvarili obrazovne ishode predmetnog kurikulumu 3. razreda opće gimnazije za Informatiku.

Radove učenika pogledajte u nastavku. Autori radova su  Luka Šabić (3. A), Noa Fazekaš (3. B), Venio Rulj (3. B), Tanita Šantalab (3. A) te tim Ana-Nika Brunović i Elizabeta Kokorić. Pokrenite učeničke kvizove i naučite nešto novo o medijskoj pismenosti.

 

 

 

 

 

Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju