Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
- educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
- pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
- naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
- osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
- opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
- razviti kod učenika timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i dezinformacija, izrada izvješća o projektu
- INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
- PSIH – izrada digitalni radova i provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
- TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
VAŽNOST POUČAVANJA UČENIKA U PODRUČJU MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Sandra Bošnjak, 11. 5. 2022.
Predstavljanje projektnih aktivnosti učenicima 8. r. OŠ Josipa Kozarca Slatina U povodu obilježavanja Dana medijske pismenosti, u sklopu aktivnosti u projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja učenici 3. r. opće gimnazije, Noa Fazekaš i Venio Rulj pod vodstvom prof. Željke Orban, educirali su i osvijestili važnost medijske pismenosti učenicima 8. r. OŠ Josipa Kozarca Slatina na Satu razrednika.
Nakon početne ankete o poznavanju pojmova medijske pismenosti (poveznica) učenici su predstavili projekt, aktivnosti i radove sa stranice projekta, zatim su s osnovnoškolcima na temelju pročitanog teksta s lažnim informacijama zajednički zaključili prema kojim se kriterijima provjerava istinitost informacija. Nakon podjele letaka Kako prepoznati lažne vijesti, koje su izradili učenici u projektu, osnovnoškolci su u izlaznim karticama izrazili zadovoljstvo, poučnost i važnost poučavanja medijske pismenosti. Zahvaljujemo nastavnici povijesti Martini Grundler Hrali na ostvarenoj suradnji i veselimo se sljedećoj.
Autorica: Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.