preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2021./2022.

 

Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

  • podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
  • educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
  • pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
  • naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
  • osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
  • opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
  • osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
  • razviti kod učenika  timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka  
  • upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)


Vrijeme provedbe: od  listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

  • HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i  dezinformacija, izrada izvješća o projektu
  • INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
  • PSIH – izrada digitalni radova i  provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
  • TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
  • međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini


Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)

Način vrednovanja:

  • vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.


Školska godina 2021./2022.

Lažne vijesti u međupredmetnoj suradnji nastave Informatike i Hrvatskoga jezika

Autor: Sandra Bošnjak, 31. 1. 2022.

Projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja

Lažne vijesti u međupredmetnoj suradnji nastave Informatike i Hrvatskoga jezika

Medijska pismenost i medijsko obrazovanje proizlaze iz potrebe suvremenog društva i pojedinca. Budući da je nastavni proces mjesto na kojem je nužno posvećivati se sve više medijskoj pismenosti, tijekom prosinca 2021. i siječnja 2022. međupredmetnom suradnjom na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike, učenici 3. razreda opće gimnazije aktivno su sudjelovali u školskom međupredmetnom projektu Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja.

Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja nastave Hrvatskoga jezika između ostalih jesu i naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja, stoga je i cilj ovoga projekta osvijestiti važnost medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo, opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika i kritičkog vrednovanja u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju, ukazati na izloženost i svrhu mamilica i razlučiti i prepoznati manipulaciju u medijskim sadržajima, tj. prikriveno oglašavanje.

Iako je u prvom redu projekt usmjeren na svakodnevnu uporabu medijskih informacija, nakon uvodnog predavanja prof. Željke Orban i zaključka da je potreba za medijskom pismenošću u digitalnom dobu u kojem živimo i više nego neophodna, učenici su kritički pristupili razumijevanju medijskih sadržaja radom na tekstovima s naglaskom na načine manipulacije kontekstom. Samostalnim su pretraživanjem pronalazili medijske tekstove s potpuno neistinitim naslovima, anominacijama, naslovima u kojima postoje zablude oko sudionika događaja, zatim u kojima je prikriveno mjesto ili vrijeme događaja, naslovi koji mogu biti višeznačni, pisani kondicionalom, hiperbolizirani, metaforizirani i sl., a zatim su izrađivali svoje mamilice.

 

 

 

Na nastavi Informatike učenici su u paru obrađivali video na temu lažnih vijesti i dezinformacija, prema uputama i smjernicama profesorice informatike Ksenije Rastije. Kreiranim Stop Motion videom učenici su ostvarili očekivane ishode u nastavi Informatike prema kurikulumu za 3. razred opće gimnazije u temi multimedije.

 

Nastava informatike potaknula je učenike da na originalan i kreativan način prikažu svoje mišljenje i izraze svoj stav o ovoj problematici i iznesu jasne poruke i upozorenja. U nastavku pogledajte digitalne radove učenika – Stop Motion video:

 

Vjerujemo da će stečena znanja i iskustva našim učenicima otvoriti neke nove perspektive u načinu korištenja medija.

 

Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.

 




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju