Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
- educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
- pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
- naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
- osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
- opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
- razviti kod učenika timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i dezinformacija, izrada izvješća o projektu
- INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
- PSIH – izrada digitalni radova i provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
- TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
Obilježavanjem Dana medijske pismenosti završen je projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja
Autor: Sandra Bošnjak, 13. 5. 2022.
Prema planu s početka nastavne godine, od listopada do svibnja realizirane su aktivnosti u međupredmetnom projektu u 3. razredima opće gimnazije. Završne aktivnosti realizirane su na nastavi Hrvatskoga jezika i Informatike obilježavanjem 5. Dana medijske pismenosti.
Učenici su na satu Informatike rješavali kviz o lažnim vijestima i dezinformacijama, raspravljali kako prepoznati lažne vijesti i kako se oduprijeti izazovu prosljeđivanja vijesti na mreži bez provjere njezine autentičnosti. Zatim su kroz virtualnu igru Go Viral naučili kako nastaju kreatori lažnih vijesti te kako pojedinac ili skupina na društvenoj mreži mogu manipulirati mišljenjem ostalih članova i formirati njihove stavove prema osobnom interesu koristeći lažne vijesti i dezinformacije kao opasne alate komunikacije.
Na satu Hrvatskoga jezika nakon ponavljanja i definiranja naučenih pojmova dezinformacija, lažnih vijesti, malinformacija i masinformacija učenici su u konkretnoj situaciji oprimjerili nastanak misinformacija (neistinitih informacija koje nisu stvorene s namjernom stvaranja štete). Nekoliko učenika napustilo je učionicu nakon čega je ostalima pročitan tekst koji je jedan učenik morao prepričati učeniku kojeg je pozvao natrag u učionicu. Nakon toga učenik koji je poslušao verziju prethodnoga prepričao je sljedećem i tako redom. Cilj je ove vježbe, uz uvježbavanje komunikacijskih vještina, uočiti kako se prenošenjem priče s jedne osobe na drugu često nenamjerno izostave detalji, a ponekad i krivo prenesu informacije.
Na kraju učenici su ispunili anketni evaluacijski upitnik o provedenom projektu koji je pozitivno ocijenjen i predložili teme za buduće projekte. Anketni evaluacijski upitnik dostupan je na poveznici Upitnik.
Autorice: Ksenija Rastija, prof. i Željka Orban, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.