Međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja provodi se u 3. a i 3. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Psihologija (Zorica Karan, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljice projekta su Željka Orban i Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- podići svijest učenicima o utjecaju medija na mišljenje pojedinca i društva u cjelini
- educirati učenike kako analizirati medijski sadržaj
- pomoći učenicima u razvijanju metoda i sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja
- naučiti učenike kritičkom promišljanju, uočavanju i iskorištavanju pozitivnih medijskih utjecaja
- osvijestiti učenike o važnosti medijske pismenosti u vremenu u kojem živimo,
- opismeniti i produbiti razinu medijske pismenosti učenika u pristupanju medijskim sadržajima i pri njihovu stvaranju,
- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
- razviti kod učenika timski rad i suradnju pri rješavanju zadanih zadataka
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od listopada 2021. do 8. svibnja 2022. (Dani medijske pismenosti)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- HJ – sastavljanje i izrada mamilica i klikolovki u digitalnom okruženju, sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, radionica o kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja i načinima raspoznavanja lažnih vijesti i dezinformacija, izrada izvješća o projektu
- INF – kvizovi kroz virtualno programiranje u Scratch-u na temu medijske pismenosti, Stop Motion video o lažnim vijestima i dezinformacijama, ankete i kvizovi u MS Forms alatu o medijskoj pismenosti, plakati, letci, prezentacije, web stranice projekta
- PSIH – izrada digitalni radova i provođenje radionica na temu stereotipi i predrasude
- TZK – osvještavanje o prikrivenim oglasima usmjerenim na savršeni izgled i život mladih
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vršnjačko vrednovanje); refleksija po završetku (upitnik u MS Forms alatu)
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
Razmisli pa klikni
Autor: Sandra Bošnjak, 17. 5. 2022.
Razmisli pa klikni na državnoj Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama - Projekt građanin Tijekom provođenja međupredmetnog projekta Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskog sadržaja učenici 3. i 4. razreda opće gimnazije sa svojim mentoricama, prof. Željkom Orban i prof Ksenijom Rastijom, osmislili su i realizirali Projekt građanin na temu Razmisli pa klikni s kojim su sudjelovali na Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja u povezanosti s drugim međupredmetnim temama. Učenici koji su predstavljali projekt su: Noa Fazekaš (3. b), Venio Rulj (3. b), Elena Bićanić (4. a) i Niko Rastija (4. a), a učenice Izabela Štimac (3. b) i Lorena Krupnicki (3. b) svojim su idejama i kreativnošću osmislile i izradile plakate za ovaj projekt.
Zamisao o izradi Projekta građanin rodila se iz razgovora s učenicima tijekom planiranja aktivnosti kroz međupredmetni projekt Kultura i mediji – kritičko vrednovanje medijskih sadržaja koji smo proveli tijekom ove šk. g. te smo zaključili da bi njegovu provedbu i pozitivne ishode trebalo proširiti i na ostale razredne odjele, ali i izvan naše škole.
Projekt je nakon predstavljanja na županijskoj predstavljen i na državnoj razini i bit će uvršten u Zbornik projekata 2022.
Učenici su predstavili projekt 14. svibnja 2022. pred Državnim povjerenstvom za građanski odgoj i obrazovanje u Zagrebu na Državnoj smotri projekata na kojoj su učenici upoznali i oduševili Povjerenstvo dosadašnjim, a i planiranim aktivnostima.
Kako se realizirala ideja i koje aktivnosti učenika su bile potrebne kako bi zaživio projekt, te što se sve planira dalje pogledajte u predstavljanju projekta.
Digitalne radove učenika pogledajte na web stranicu koja je izrađena zajedno s digitalnim radovima na Informatici pod mentorstvom prof. Ksenije Rastije.
Čestitamo učenicima na odlično odrađenom poslu i doprinosu u razvijanju medijske pismenosti djece i mladih u našem gradu.
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.