Tijekom školske godine 2022./23. s učenicima u međupredmetnom projektu nastavljamo s medijskim opismenjavanjem, ovoga puta riječ je o reklamama. U projektu pod nazivom Moć reklama sudjeluju učenici opće gimnazije i svi zainteresirani nastavnici pod vodstvom prof. Ksenije Rastije i Željke Orban.
Cilj ovoga projekta jest ukazati na negativne strane reklamnih sadržaja i potaknuti kritičku svijest koja će mlade obrazovati u svjesne i samostalne potrošače.
Upravo su mladi ti koji nerijetko pasivno prihvaćaju reklame, a da o tome ne razgovaraju s odraslima. Reklamni sadržaji koje nam mediji plasiraju često nemaju kriterije ni razlike, već jedan cilj – prodaju i zaradu, što dovodi do izjednačavanja iskustva – svi pričaju, reproduciraju i žele dostići/imati viđeno. Opasnost je u tome što ponašanje naučeno iz medija može postati izbor ponašanja u stvarnosti. Reklame zapravo manipuliraju našim željama za društvenim pripadanjem i priznavanjem. I zbog toga, nisu samo djeca podložna njihovim suptilnim utjecajima, već se i odrasli često ne mogu oduprijeti porukama koje ih okružuju.
Dakle, važnost ovakvog oblika medijske pismenosti mladih je neupitna ako ne želimo da postanu bespomoćne žrtve velikih korporacija koje ne biraju medije i metode dolaska do potrošača. Upravo nove tehnologije, društvene mreže, novi formati reklamiranja preko blogera i influencera formiraju stavove, predrasude, ali i sliku mladih i djece o sebi te idealiziranje izgleda, života, i na kraju posrnuvši za reklamama mladi i djeca gube sebe, svoje vrijednosti, darovitosti i kvalitete zaslijepljeni reklamnim formatima. Iz svega proizlazi da je, osim medijskog opismenjavanja, važna i izgradnja samopouzdanja i obrazovanja koji čine put za uspješno sazrijevanje u kulturi potrošačkog društva. Marketinški, djeca, a i mladi čine jednu od važnijih ciljanih grupa, iz nekoliko razloga. Prvo, kao budući potrošači, zatim kao kupci koji će svoj džeparac potrošiti upravo na proizvode koji su im plasirani, ali najvažnije – oni često imaju i veliki utjecaj na izbor koji će njihovi roditelji napraviti u kupovini. Zakon o oglašavanju štiti maloljetnike od zloupotrebe povjerenja, neiskustva i neznanja. Niz zakonodavnih uredbi odnosi se na zaštitu zdravlja i razvoja integriteta maloljetnika, zaštitu autoriteta obitelji i škole, kao i na zabranu prikazivanja maloljetnika u opasnim i neadekvatnim sadržajima. Međutim, osim zakona, velika je odgovornost i na odgojno-obrazovnim institucijama, stoga smo se i odlučili na ovakav projekt. Tijekom školske godine na satovima Informatike, Hrvatskoga jezika, Satu razrednika i dr. profesori će u skladu s odgojno-obrazovnim ishodima svojih predmeta educirati učenike o reklamama i njihovom utjecaju.
Autorice: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.
Moć reklama na društvenim mrežama – radionica
Autor: Sandra Bošnjak, 9. 3. 2023.
U mjesecu veljači, u kojemu obilježavamo Dan sigurnijeg interneta i Tjedan psihologije, učenici 1.a i 1.b razreda opće gimnazije uključili su se u međupredmetni školski projekt „Moć reklama“. S učenicima je provedena radionica na temu Moć reklama na društvenim mrežama. Radionicu s učenicima provele su školska psihologinja Ljiljana Matošević i profesorica informatike Ksenija Rastija.
Kako bismo potaknuli učenike na ozbiljnije promišljanje o reklamama koje im "iskaču" na društvenim mrežama, te ih mame na kupovinu, ali i stvaranje krive sliko o sebi i društvu, na nastavi informatike od 13. do 15 veljače održana je radionica s učenicima koju su osmislile i vodile školska psihologinja Ljiljana Matošević i profesorica informatike Ksenija Rastija.
Potaknuti ovom radionicom učenici su u timovima razmijenili svoja iskustva o društvenim mrežama koje koriste, iznosili su svoja promišljanja o navikama na društvenim mrežama, pozitivnim i negativnim stranama korištenja društvenih mreža, zapažanjima vezanim za reklame, utjecaju reklama na navike kupovanja, te kreirali plakat svog tim koji su i prezentirali pred ostalima.
Svojim izlaganjem upoznali su ostale učenike sa svojim stavovima, te ukazali na utjecaje reklama na društvenim mrežama na djecu i mlade. Stavove i promišljanja učenika pročitajte u nastavku na Padlet ploči.
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.