preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2022./2023.

Tijekom školske godine 2022./23. s učenicima u međupredmetnom projektu nastavljamo s medijskim opismenjavanjem, ovoga puta riječ je o reklamama. U projektu pod nazivom Moć reklama sudjeluju učenici opće gimnazije i svi zainteresirani nastavnici pod vodstvom prof. Ksenije Rastije i Željke Orban.

Cilj ovoga projekta jest ukazati na negativne strane reklamnih sadržaja i potaknuti kritičku svijest koja će mlade obrazovati u svjesne i samostalne potrošače.

Upravo su mladi ti koji nerijetko pasivno prihvaćaju reklame, a da o tome ne razgovaraju s odraslima. Reklamni sadržaji koje nam mediji plasiraju često nemaju kriterije ni razlike, već jedan cilj – prodaju i zaradu, što dovodi do izjednačavanja iskustva – svi pričaju, reproduciraju i žele dostići/imati viđeno. Opasnost je u tome što ponašanje naučeno iz medija može postati izbor ponašanja u stvarnosti. Reklame zapravo manipuliraju našim željama za društvenim pripadanjem i priznavanjem. I zbog toga, nisu samo djeca podložna njihovim suptilnim utjecajima, već se i odrasli često ne mogu oduprijeti porukama koje ih okružuju.

Dakle, važnost ovakvog oblika medijske pismenosti mladih je neupitna ako ne želimo da postanu bespomoćne žrtve velikih korporacija koje ne biraju medije i metode dolaska do potrošača. Upravo nove tehnologije, društvene mreže, novi formati reklamiranja preko blogera i influencera formiraju stavove, predrasude, ali i sliku mladih i djece o sebi te idealiziranje izgleda, života, i na kraju posrnuvši za reklamama mladi i djeca gube sebe, svoje vrijednosti, darovitosti i kvalitete zaslijepljeni reklamnim formatima. Iz svega proizlazi da je, osim medijskog opismenjavanja, važna i izgradnja samopouzdanja i obrazovanja koji čine put za uspješno sazrijevanje u kulturi potrošačkog društva. Marketinški, djeca, a i mladi čine jednu od važnijih ciljanih grupa, iz nekoliko razloga. Prvo, kao budući potrošači, zatim kao kupci koji će svoj džeparac potrošiti upravo na proizvode koji su im plasirani, ali najvažnije – oni često imaju i veliki utjecaj na izbor koji će njihovi roditelji napraviti u kupovini. Zakon o oglašavanju štiti maloljetnike od zloupotrebe povjerenja, neiskustva i neznanja. Niz zakonodavnih uredbi odnosi se na zaštitu zdravlja i razvoja integriteta maloljetnika, zaštitu autoriteta obitelji i škole, kao i na zabranu prikazivanja maloljetnika u opasnim i neadekvatnim sadržajima. Međutim, osim zakona, velika je odgovornost i na odgojno-obrazovnim institucijama, stoga smo se i odlučili na ovakav projekt. Tijekom školske godine na satovima Informatike, Hrvatskoga jezika, Satu razrednika i dr. profesori će u skladu s odgojno-obrazovnim ishodima svojih predmeta educirati učenike o reklamama i njihovom utjecaju.

Autorice: Željka Orban, prof. i Ksenija Rastija, prof.

 


 

Moć reklama – video radovi učenika

Autor: Sandra Bošnjak, 5. 12. 2022.

Tijekom mjeseca studenog učenici 3.a i 3. b razreda opće gimnazije uključili su se na nastavi Informatike u međupredmetni školski projekt Moć reklama. Svojim digitalnim radovima pokazali su kako reklame utječu na mlade, na formiranje njihovih stavova, te formiranje slike o sebi i  svijetu kroz idealiziranje života zbog utjecaja medija i reklama. Aktivnosti za učenike vodila je i osmislila profesorica informatike Ksenija Rastija

Svjesni smo da nas reklame sve više okružuju u raznim medijima te nas provociraju na kupovinu a u pozadini utječu  i na formiranje slike o sebi i svijetu, raspravljali smo o prisutnosti reklama na  društvenim mrežama, te njihovim pozitivnim i negativnim stranama. Posebno su se učenici usmjerili na utjecaj reklama na mlade koji sve više postaju žrtve velikih kompanija koje ne biraju medije i metode dolaska do potrošača. Nova tehnologija, društvene mreže, novi formati reklamiranja, preko blogera i influencera, formiraju stavove, predrasude, ali i stvaraju sliku mladih i djece  o sebi te idealiziranju njihovih  izgleda i života općenito. Vrlo često postaju zaslijepljeni reklamnim formatima i  posrću za reklamama pri čemu  gube svoje vrijednosti, darovitosti i kvalitete ne imajući na umu da postaju žrtve velikih korporacija i na taj način ugrožavaju sami sebe, svoje roditelje i vlastitu budućnost.

Profesorica  Rastija učenike je  educirala o primjeni digitalnih alata za izradu multimedijskih i promidžbenih sadržaja koje su primijenili na nastavi informatike, u okviru nastavne cjeline Multimedija, prema kurikulumu nastavnog predmeta.
 

 

Nastava informatike potaknula je učenike da na originalan i kreativan način prikažu svoje mišljenje i izraze svoj stav o utjecaju reklama na mlade, te formiranje njihovih stavova i slike o sebi. U nastavku pogledajte digitalne radove učenika – Stop Motion videe objavljene  u digitalnoj knjizi :

 

Autorica: Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju