Međupredmetni projekt Pandemija i mentalno zdravlje provodi se u 2. i 3. razredima opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik, Informatiku, Biologiju, Psihologiju i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu. U ovaj projekt uključena je i rad stručne službe škole, psihologinje i pedagoginje na satovima razrednika.
Projekt provode nastavnice:
- Ksenija Rastija - voditeljica projekta,
- Željka Orban - koordinatorica projekta,
- Dragana Medved, Mirta Drokan, Zorica Karan, Ljiljana Matošević i Antonija Blaženović.
KORONAVIRUS - međupredmetna suradnja biologije i informatike
Autor: Sandra Bošnjak, 7. 12. 2020.
Tijekom mjeseca studenog učenici 2. i 3. razreda opće gimnazije kroz međupredmetnu suradnju na nastavi biologije i informatike obogatili su svoje znanje o bolesti COVID-19 te osvijestili svoje razmišljanje o tome koliko smo savjesni i odgovorni prema sebi ali i prema drugima.
Na nastavi biologije održana je radionica na temu – „KORONAVIRUS – „kruna“ koju nitko ne želi“ na kojoj su učenici aktivno sudjelovali vođeni uputama i smjernicama profesorice biologije Dragane Medved. Cilj radionice bio je istražiti i povezati spoznaje o koronavirusu i bolesti COVID – 19, oblikovati zaključke, prezentirati svoj uratke i povezati trenutnu pandemiju koronavirusa s nastavnom temom iz biologije.
Radionica je trajala 2 školska sata, a učenici su radili u manjim skupinama pridržavajući se svih epidemioloških mjera. Svaka skupina imala je zadatak istražiti (pomoću dostupnih izvora informacija – literatura, internet…) određeno obilježje koronavirusa (otkriće virusa, građa i način djelovanja) ili bolesti COVID – 19 (simptomi bolesti COVID -19, mjere zaštite i sprječavanje širenja bolesti, mogućnosti liječenja). Nakon završene aktivnosti istraživanja i prikupljanja informacija, učenici su zabilježili ključne pojmove, oblikovali zaključke te prezentirali svoje uratke.
Zaključci učenika:
- Koronavirus, promatran elektronskim mikroskopom, ima oblik krune (lat. corona), ali nitko ne želi nositi tu „krunu“ tj. oboljeti .
- Koronavirus - sitne čestice (promjera oko 120 nm) ogromne razorne moći.
- Odgovornim ponašanjem čuvamo svoje zdravlje, ali i zdravlje svojih bližnjih.
- Oboljeti možemo svi, bez obzira na dob, spol, rasu ili nacionalnu pripadnost.
- U očekivanju cjepiva apeliramo na što veću procijepljenost jer se samo tako možemo riješiti ove „krune“ i nastaviti normalno živjeti.
Stečeno znanje i razvijanje svijesti o zaštiti zdravlja tijekom epidemije bolesti COVID-19 učenici su na nastavi informatike pretočili u digitalne radove s jasnim porukama svima - kako zaštititi sebe ali i druge od koronavirusa. Profesorica informatike Ksenija Rastija učenike je educirala o primjeni novih online digitalnih alata za izradu multimedijskih i promidžbenih edukacijskih sadržaja koje su primijenili na nastavi izborne informatike.
Nastava informatike potaknula je učenike da na originalan i kreativan način prikažu svoje mišljenje i izraze svoj stav o ovoj problematici koja nas je sve zadesila. U nastavku pogledajte digitalne radove učenika – video i infografika:
Izvor: Dragana Medved, prof. i Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.