Međupredmetni projekt Pandemija i mentalno zdravlje provodi se u 2. i 3. razredima opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik, Informatiku, Biologiju, Psihologiju i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu. U ovaj projekt uključena je i rad stručne službe škole, psihologinje i pedagoginje na satovima razrednika.
Projekt provode nastavnice:
- Ksenija Rastija - voditeljica projekta,
- Željka Orban - koordinatorica projekta,
- Dragana Medved, Mirta Drokan, Zorica Karan, Ljiljana Matošević i Antonija Blaženović.
Pandemija i mentalno zdravlje – pokrenuli smo međupredmetni projekt
Autor: Sandra Bošnjak, 12. 10. 2020.
Svjetska federacija za mentalno zdravlje (engl. World Federation for Mental Health – WFMH) u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (engl. World Health Organization – WHO) od 1992. godine 10. listopada obilježava Svjetski dan mentalnog zdravlja. Na taj se način želi potaknuti na ulaganje u sustav podrške mentalnom zdravlju i naglasiti važnost koju ima promicanje mentalnog zdravlja.
Mentalno zdravlje podrazumijeva sposobnost da se prilagođavamo i nosimo sa svakodnevnim teškoćama i stresom. Kada nam je mentalno zdravlje narušeno, nemamo fleksibilnosti za prilagođavanje novim situacijama
Tijekom školske godine 2019./21., prelaskom na nastavu na daljinu, uočili smo na temelju provedene ankete, da se učenici sve teže nose sa samoizolacijom uzrokovanom koronavirusom jer im se nedostaje društveni život a kod nekih se javljaju i poteškoće unutar obitelji koje donose stres i izgubljenost mladih, te strah od života. Suradnjom profesorica Ksenije Rastije i Željke Orban pokrenut je međupredmetni projekt Pandemija i mentalno zdravlje kako bi našim učenicima pomogli, putem dodatnih edukacija i radionice, što lakše prebroditi pandemiju i teškoće koje im ona donosi.
Ciljevi
- podići svijest među učenicima a o mentalnom zdravlju,
- uputiti učenike kako prepoznati kod sebe i drugih probleme vezane uz mentalno zdravlje te kome se obratiti za pomoć,
- educirati učenike kako analizirati vlastite emocije, potrebe, navike, odnose i mehanizme nošenja sa stresom,
- pomoći učenicima u razvijanju zdravih navika i oblika ponašanja koji vode ispravnom samoprihvaćanju te razvijanju kvalitetnih odnosa i ljubavi prema samom sebi,
- ukazati učenicima na prihvaćanje različitosti te neprihvaćanje etiketiranja i stigmatizacije,
- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
- potaknuti nastavnike na educiranje u području mentalnog zdravlja kako bi mogli pomoći učenicima, prepoznati neki poremećaj ili poteškoću u mentalnom svijetu učenika te ih znati uputiti kome da se obrate dalje za medicinsku pomoć.
Međupredmetni projekt Pandemija i mentalno zdravlje provodit će se u 2. i 3. razredima opće gimnazije i povezat će nastavne predmete Hrvatski jezik, Informatiku, Biologiju, Psihologiju i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu, te uključiti rad stručne službe škole, psihologinje i pedagoginje na satovima razrednika kroz radionice s učenicima od 1. do 3. razreda.
Projekt će se provoditi od Svjetskog dana mentalnog zdravlja (10. listopada 2020.) do kraja nastavne godine (18. lipnja 2021.).
Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.