preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2020./2021.

Međupredmetni projekt Pandemija i mentalno zdravlje provodi se u 2. i 3. razredima opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik, Informatiku, Biologiju, Psihologiju i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu. U ovaj projekt uključena je i rad stručne službe škole, psihologinje i pedagoginje na satovima razrednika.

Projekt provode nastavnice:

  • Ksenija Rastija - voditeljica projekta,
  • Željka Orban - koordinatorica projekta,
  • Dragana Medved, Mirta Drokan, Zorica Karan, Ljiljana Matošević i Antonija Blaženović.

Novosti

Istraživanje o mentalnom zdravlju mladih – analiza ankete za učenike

Autor: Sandra Bošnjak, 12. 3. 2021.

U sklopu školskog projekta Pandemija i mentalno zdravlje, suradnjom školske psihologinje Ljiljane Matošević i profesorice informatike Ksenije Rastije, osmišljen je anketni upitnik, digitalno je oblikovan i dostavljen učenicima na popunjavanje.
Anketni upitnik ispunilo je 278 učenika u razdoblju od 15. veljače do 5. ožujka 2021. godine, a bio je dostupan na web stranici škole i proveden je anonimno.
Cilj anketnog upitnika za učenike je prikupiti i obraditi podataka o mentalnom zdravlju mladih u doba pandemije. Ovim upitnikom željeli smo dobiti informacije o mentalnom stanju mladih, te koliko su pandemija i nastava na daljinu utjecale na njihove živote, ponašanje, navike i emocije. Ovo istraživanje temelj je za provođenje radionica s učenicima u okviru projekta Pandemija i mentalno zdravlje

Rezultati ankete:

 

Analiza ankete dovela je do sljedećih zaključaka:

Rezultati ankete pokazuju kako se najveći broj učenika tijekom nastave na daljinu osjećalo zabrinuto (53%) i tjeskobno (36%). Pokazalo se da je gotovo polovica učenika (48%) više vremena provodilo sa članovima obitelji tijekom nastave na daljinu, kod većine to nije uzrokovalo povećanje obiteljskih sukoba, što je vrlo pozitivno, iako je 30% učenika iskazalo da je u tim uvjetima dolazilo do sukoba u obitelji češće. Neki učenici su tijekom nastave na daljinu potpuno izgubili kontakte i druženja sa svojim prijateljima, njih gotovo 10%. U prosjeku su se složili da nisu bili više opterećeni tijekom online nastave zadaćama i obavezama u odnosu na nastavu u školi te da su imali više slobodnog vremena (64%) tijekom online nastave jer su vrijeme mogli rasporediti tijekom dana kako oni žele, bez školskog rasporeda.

Koliko je pandemija i nastava na daljinu izazvala stres i zabrinutost učenika, te koliko je utjecala na njihovo mentalno zdravlje pokazuju odgovori da su bili zabrinuto za svoj život (53%), zabrinuti za život članova svoje obitelji (66%), zabrinuti za gubitak posla članova obitelji (51%), zabrinuti za svoje prijatelje (65%) i zabrinuti za svoje znanje (80%). Ovi postotci raspršili su se prema intenzitetu procjene od djelomično, srednje, dosta i potpuno se odnosi na ispitanika. 27% učenika potvrdilo je da je pandemija COVID 19 jako promijenila njihov način života i da su te promjene lošije (60%) zabrinjavajuće je da njih čak 56% nije o tome ni sa kim razgovaralo i da svega 11% učenika želi o tome razgovarati. Najviše im je stvaralo stresa nemogućnost druženja s prijateljima kao prije (49%) te briga za obitelj i prijatelje (19%). Na sadašnje stanje vezano za pandemiju COVID 19 učenicu su se iskazali da se na njih ne odnose osjećaji napeto (28%), tjeskobno(34%), u strahu (42%), usamljeno(41%), zabrinuto(26%) i potišteno (43%). 42% učenika smatra da im život s pandemijom COVID 19 ne stvara stres dok ostali tako ne misle.

Svakako možemo zaključiti da je pandemijom COVID 19 utjecala na život mladih, utjecala na njihove navike, djelovala na emocije i ponašanje te donosi posljedice, kako na odrasle tako i na djecu i mlade, te narušava mentalno zdravlje.

Anketu pripremila, provela i analizirala profesorica informatike Ksenija Rastija u suradnji s školskom psihologinjom Ljiljanom Matošević.

 

Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju