Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra
Autor: Sandra Bošnjak, 7. 11. 2022.
Međupredmetni školski projekt Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra provodit će se tijekom školske godine 2022./2023. u svim prvim razrednima škole. Projekt obuhvaća tri važne sastavnice ljudske prehrane, a to tu masti, šećer i sol. Nositeljice projekta su Marina Ivoš, Dinka Prenković i Dragana Medved.
Projekt će se provoditi kroz nastavne predmete Sat razrednika, Kemija i Biologija. Ideja za projekt došla je iz potrebe jer su predmetne nastavnice zamijetile da prehrambene navike učenika nisu zdrave i da treba poraditi na tome. Pudinzi za doručak, pizze, prženi krumpirići, velike količine energetskih pića, a za međuobrok našlo bi se malo čokolade, sladoleda, grickalica poput čipsa ili štapića to je ono što viđamo kod naših učenika. Glavni je cilj projekta educirani i upoznati učenike sa posljedicama nepravilne prehrane i štetnim unosom nezdrave hrane u organizam.
Ciljevi međupredmetnog školskog projekta Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra su:
- educirati učenike o pravilnoj prehrani, sastavu namirnica i izvoru hranjivih tvari,
- osvijestiti učenike o važnosti prehrambenih navika,
- pomoći učenicima da prepoznaju važnost primjerene uporabe dodataka prehrani,
- poučiti učenike da razlikuju različite prehrambene stilove,
- pružiti mogućnost kritičkog promišljanja i uočavanja znakova poremećaja ravnoteže u organizmu,
- primijeniti prehranu prilagođenu godišnjem dobu i podneblju u svakodnevnome životu,
- razviti umne i imaginacijske sposobnosti učenika,
- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja te donošenja ispravnih odluka,
- doprinositi očuvanju i unapređenju zdravlja djece školske dobi kroz stjecanje znanja o prehrani,
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra
Početak je projekta započeo popunjavanjem ankete koja je provedena u prvim razrednima zanimanja gimnazije, ekonomije, agroturističkog tehničara i tehničara za elektotehniku. Anketu su sastavile predmetne nastavnice u digitalnom alatu Forms.
Rezultati ankete dostupni su na poveznici Rezultati.
Autorice članka: Marina Ivoš Dinka Prenković i Dragana Medved
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.