Radionica Određivanje količine šećera u napitcima koje konzumiraju srednjoškolci u sklopu Međupredmetnog školskog projekta Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra
Autor: Sandra Bošnjak, 16. 3. 2023.
Međupredmetni školski projekt Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra provodi se tijekom školske godine 2022./2023. u svim prvim razrednima škole. Projekt obuhvaća tri važne sastavnice ljudske prehrane, a to tu masti, šećer i sol. Nositeljice projekta su Marina Ivoš, Dinka Prenković i Dragana Medved. Projekt se provoditi kroz nastavne predmete Sat razrednika, Kemija i Biologija.
Ciljem projekta je, kroz različite aktivnosti i radionice, potaknuti učenike na razmišljanje o tome što jedemo i pijemo, o količini ugljikohidrata (šećera), soli i masnoća koje unosimo dnevnim obrocima, posljedicama dugotrajne konzumacije tih namirnica u većim količinama te kako, konkretnim postupcima, poboljšati prehrambene navike mladih u budućnosti.
Predmetna nastavnica Dinka Prenković na satu kemije provela je radionicu Određivanje količine šećera u napitcima koje konzumiraju srednjoškolci. U radionici su sudjelovali učenici 1.b razreda Opće gimnazije. Cilj je radionice osvijestiti učenike o količini šećera koji unose prilikom konzumacije različitih napitaka. Radionica je ostvarena kroz tri aktivnosti. U prvoj aktivnosti su učenici trebali sakupiti bočice napitaka koje konzumiraju tijekom dana te ih donijeti na nastavu kemije. Druga aktivnost se je sastojala od proučavanja deklaracije i pronalaska na deklaraciji koliko pojedini napitak sadrži šećera. Nakon određivanja količine šećera u pojedinom napitku učenici su i izvagali tu količinu. Dobivene podatke su iskoristili za pripremu materijala koje su koristili u trećoj aktivnosti izradi panoa. Učenici su nakon provedene druge aktivnosti bili iznenađeni količinom šećera koji se nalazi u pojedinom napitku, a i iskreno su priznali da ne čitaju deklaraciju na ambalaži napitaka koje konzumiraju.
Učenici 1. a razreda gimnazije i učenici 1. razreda ekonomske škole na satu biologije pod vodstvom nastavnice Dragane Medved proveli su aktivnosti u sklopu 1. etape projekta „Prehrambena pismenost – jučer, danas, sutra“. Na početku sata, individualno, su zapisali svoje dosadašnje spoznaje o ugljikohidratima( šećerima). Nakon toga su podijeljeni u grupe. Koristeći svoje pametne telefone, istraživali su, prikupljali podatke, zapisivali, oblikovali svoje zapise na zadanu s posebnim naglaskom na saharozu - šećer koji koristimo u domaćinstvima. Osim informacija o građi, ulogama, svojstvima i primjeni ugljikohidrata - saharoze, učenici su trebali navesti i posljedice dugotrajne konzumacije većih količina saharoze te predložiti konkretne postupke kojima bismo mogli smanjiti unos „skrivenih“ šećera u organizam. Na kraju je svaka skupina prezentirala svoje uratke.
Nakon prezentacije, prikupljene materijale učenici su dodatno uredili, ispisali i zajedno sa učenicima 1. b razreda gimnazije izradili pano u holu škole.
Dinka Prenković, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.