Naše školske reportere čini 15 učenika koji su uključeni u projekt InMedias ReStart (gimnazija, ekonomija, elektrotehnika i agroturistički tehničar).
Uloga reportera je da prate sva događanja u školi i izvan škole posebice ako sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima - terenske nastave, školski volonteri, rad školske zadruge, obilježavanje važnih datuma i sl.
Svi učenici redovito prikupljaju fotografije i video zapise koje zatim dostavljaju učenicima 2. razreda elektrotehničar. Prikupljene fotografije i videozapise obrađuju u odabranim programima, a konačne uratke objavljuju na službenoj web stranici škole i društvenim mrežama: facebook stranici, instagramu i na službenom YouTube kanalu škole.
Slatinčani na 7. Simuliranoj sjednici Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola
Autor: Zorislav Jelenčić, Sandra Bošnjak, 19. 5. 2019.
U ponedjeljak, 13. svibnja u održana je 7. simulirana sjednica Hrvatskog sabora za učenike srednjih škola koju je organizirala saborska Služba za građane u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje u sklopu provedbe Građanskog odgoja i obrazovanja. Učenici-zastupnici iz 23 srednje škole iz cijele Hrvatske upoznali su se s radom klubova zastupnika, saborskih odbora te zakonodavnom procedurom, a imali su prigodu čuti i kako Hrvatski sabor izvješćuje javnost o svom radu.
Na sjednici su, kao i prethodnih godina, sudjelovali i učenici Srednje škole Marka Marulića Slatina – Arijan Memedi, Elena Bićanić, Karla-Marija Mojzeš. Lea Bošnjak, Lea Mustafi, Luka Škiljić, Sanja Kelemen i Tea Mališ. Pripreme za sudjelovanje trajale su tri mjeseca, a sastojale su se od analize zakona, predlaganja poboljšanja (amandmana) i pisanja govora kojim se obrazlažu predložene promjene. Mentor učenicama bio je profesor Zorislav Jelenčić, a kao novinarka na galeriji sudjelovala je i profesorica Sandra Bošnjak. Na ovogodišnjoj smotri tema je bila Zakon o ugostiteljske djelatnosti, a za govornice državno povjerenstvo je odabralo naše učenice Sanju Kelemen i Teu Mališ.
Dojmovi naših učenika-zastupnika:
Putovanje u Zagreb, vožnja vlakom te noćenje u hostelu dio su naše male avanture koja je protekla sasvim ugodno, unatoč i ne tako sjajnoj večeri pripremljenoj za nas. Ali, držanje govora pred mnoštvom ljudi znajući da je u tijeku i prijenos uživo – i nije bilo baš ugodno. No, unatoč nervozi i vremenskim neprilikama tih dana, bilo je to vrlo korisno iskustvo koje će nam jednoga dana vjerojatno dobro doći. – Sanja
Na Simuliranoj sjednici smo raspravljali o zakonu ugostiteljske djelatnosti, slušali različite amandmane te glasali za provedbu (neprovedbu) istih. Odlaskom na ovakve smotre stječemo znanja i vještine te upoznajemo nove ljude. Ovime smo također mogli malo bolje upoznati jedan mali dio hrvatske politike. - Lea B.
Iskustvo koje sam stekla i sjećanja na provedeno vrijeme u Zgrebu su definitivno bili vrijedni duge vožnje vlakom. Iako nam vremenska prognoza nije išla u korist mi smo se zabavili, ali i naučili nešto novo. Upoznali smo proces potreban pri donošenju zakona, vidjeli kako posao saborskih zastupnika nije tako lak, kao i svih onih ljudi koji rade u službama sabora a nisu vidljivi na malim ekranima. Nakon svega, drago mi je što sam sudjelovala u ovoj smotri i nadam se ponovnom sudjelovanju. - Lea M
Dana 13. svibnja učenici srednje škole Marka Marulića Slatina su imali priliku sudjelovati na simuliranoj sjednici sabora. Iskustvo je bilo nešto potpuno novo. Ja sam imala priliku čitati govor i iznijeti svoje mišljenje o hrvatskom turizmu. U početku me je hvatala trema ali nakon što sam počela čitati je nestala. Ovo je nešto što bi svakako htjela ponoviti. – Tea M.
Nakon dolaska u Sabor i provjere sadržaja džepova pri ulasku, posao nam se uglavnom svodio na sjedenje, slušanje i glasanje za ili protiv amandmana. Atmosfera je bila sasvim profesionalna i uvjerljiva, unatoč tome što su sjednicu vodili srednjoškolci. Zanemarivši hranu, drago mi je što sam sudjelovao, doista je zanimljivo iskustvo sjediti u saborskim klupama koje sam dosad viđao samo na televizijskom ekranu. - Luka
Trosatna vožnja do Zagreba je brzo prošla uz razgovor i zezanciju. Vrijeme nas nije najbolje poslužilo, ali smo uspjeli upiti čari Zagreb unatoč tome što je bio zavijen oblacima i kišom. U hostelu smo se upoznali s učenicima iz Dubrovnika i Splita. S njima smo proveli jako zanimljivu večer. Sljedeći dan smo se uputili put Hrvatskog sabora i nakon što smo stigli smjestili smo se u saborske klupe i sjednica je mogla početi. Komentirali smo kako je sabor puno manji nego što on izgleda na televiziji i kako se sve vidi i čuje s jednog kraja na drugi. Nakon sjednice smo se uputili na ručak gdje smo se i oprostili od novostečenih prijatelja. - Arijan
Sudjelovanje u 7. simuliranoj sjednici Sabora bilo je zanimljivo. Neki učenici su se uživjeli u uloge zastupnika pa u nekim trenucima nije bilo dosadno. Svidjelo mi se što smo mogli glasati poput pravih zastupnika. Svakome preporučujem ovakvo iskustvo. - Karla-Marija
Izlaganja naših učenica-zastupnica:
Sanja Kelemen:
Poštovani Predsjedniče Sabora, kolege i kolegice zastupnici,
u posljednje vrijeme sve češći smo svjedoci maloljetničke konzumacije alkohola. Opće nam je poznato izrazito štetno djelovanje alkohola za mozak u razvoju – zaustavlja kognitivni i psiho-emocionalni razvoj, što je u kasnijoj dobi uglavnom nemoguće nadoknaditi. Prema Zakonu RH, alkohol niti u jednom ugostiteljskom objektu ne bi trebao biti posluživan niti jednoj osobi mlađoj od 18 godina. No, ako je to tako, zašto subotom u večernjim satima nailazimo na 14-godišnjake vidno pripite? Prirodno nam se nameće pitanje otkuda im ta određena doza alkohola u krvi, ako nigdje ne smiju biti posluženi alkoholnim pićem niti bilo kakvim drugim napitkom koje u sebi sadržava alkohol. Nadalje, nije li ironično pri ulasku u kafić vidjeti istaknutu oznaku o zabrani usluživanja alkohola, odnosno konzumiranja osobama mlađim od 18 godina, a u blizini maloljetnika kako pije nekakvo alkoholno piće koje mu očito nije prvo? Većina maloljetnika ne pije alkohol iz razloga što ga voli, već zbog želje za prihvaćenosti u društvu. No, kuda to vodi? Hoćemo li daleko stići vođeni starom poslovicom „ako svi, moram i ja“? Uostalom, želimo li i sami živjeti u takvom društvu? Sukladno tomu, zapitajmo se želimo li da i naša djeca već od rane dobi konzumiraju alkohol koji će ostaviti na njih trajne posljedice. Pretpostavljam da je odgovor velike većine vas negativan te da za svoju djecu, kao i ostalu mladež, želite napredovanje – kako fizički, tako i psihički. Stoga, ne dopustimo nazadovanje mladih uzrokovano konzumacijom alkohola u ranoj dobi te poduzmimo nešto za bolju budućnost. Jer kada ćemo, ako ne sada? Hvala
Tea Mališ:
Poštovani predsjedniče Sabora, kolegice i kolege zastupnici,
članak 30. stavak 4. i 6. Zakona definira da iznajmljivači smještaja svojim gostima u domaćinstvu, sobama ili apartmanima, mogu ponuditi samo uslugu doručka. Prijedlog amandmana se odnosi na proširenje ove usluge i na ostale obroke tijekom dana, uz prethodnu najavu te u potpunosti ukidanje točke 6. navedenog članka. Uslugu pripreme ostalih obroka ručka i večere, dakle uslugu polupansiona ili punog pansiona mogu ponuditi samo pod uvjetom da u krugu od 15 km nemaju restoranske objekte. Ovo je diskriminirajuću odluka prema privatnim iznajmljivačima i favorizira restoranske objekte koji po nekoliko puta većim cijenama nude ove usluge. Današnji turisti želi maksimalno koristiti usluge pripreme domaće hrane u domaćem okruženju i prijedlogom ovog amandmana, to im se može i omogućiti. Naravno, vlasnik domaćinstva mora se pridržavati svih uvjeta pripreme i porijekla hrane u zdravstvenom smislu sukladno podzakonskim aktima. Ovaj amandman ima za cilj poticanje turističke djelatnosti i povećanje konkurentnosti u ugostiteljskom sektoru. Povećanje usluga pripreme hrane u domaćinstvu omogućava jednostavnost boravka gostiju/turista u domaćinstvu i jedinstveni turistički doživljaj. Usluge pripreme hrane trebaju se unaprijed najaviti kako bi domaćin imao dovoljno vremena za nabaviti svježe namirnice kontroliranog i domaćeg porijekla. Za pružanje usluga polupansiona ili punog pansiona, iznajmljivač mora imati poseban prostor u okviru istog objekta za pripremanje i posluživanje obroka. Hvala.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.