Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)
- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima
- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge
- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija
- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje
- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)
- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu
- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku
- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu
- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki
- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima
- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)
Autorica: Željka Orban, prof.
Obilježen Međunarodni dan nenasilja na satu Hrvatskoga jezika
Autor: Željka Orban, 3. 10. 2019.
Generalna skupština UN-a 2007. godine proglasila je obilježavanje Međunarodnog dana 2. listopada, na dan rođenja Mahatme Gandhija, jednog od vođa pokreta za nezavisnost Indije i začetnika filozofije i strategije nenasilnog otpora, kao priliku za širenje poruke nenasilja rezolucijom koja potvrđuje univerzalnu važnost principa nenasilja.
„Ja odbijam silu, jer ono što se čini da ona učini dobrim ne traje dugo, nasuprot tome ono loše što ona učini ostaje zauvijek.“ samo je jedna u nizu velikih Gandhijevih rečenica usmjerenih protiv nasilja po kojima će ostati zapamćen.
Potaknuti njegovim razmišljanjima i činjenicom sve češće pojave nasilja među učenicima, u svrhu educiranja i osvještavanja razbijanja predrasuda i stereotipa prema vršnjacima, za mir i nenasilno rješavanje sukoba te usmjeravanje kreativnim i preventivnim sadržajima javila se ideja o provedbi projekta pod nazivom „STOP nasilju“ u 1. razredima opće gimnazije. Projekt će se provoditi na nastavi Hrvatskoga, Engleskoga i Latinskoga jezika, nastavi Informatike, Tjelesne i zdravstvene kulture i Etike.
Radionica na satu Hrvatskoga jezika u 1. razredima opće gimnazije pod nazivom „Da toleranciji, NE nasilju“ na kojoj su učenici ukazali na problem etiketiranja, podržali različitost i uvidjeli sličnost među djecom i mladima te osmislili vlastite prijedloge za podizanje svijesti o raznim oblicima nasilja među učenicima službeni je početak provedbe projekta za koji se nadamo da će uroditi plodom i da će naši učenici u svojim vršnjacima umjesto svađa i sukoba pronalaziti prijatelje i suradnike.
Željka Orban, prof. mentor
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.