Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)
- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima
- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge
- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija
- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje
- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)
- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu
- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku
- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu
- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki
- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima
- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)
Autorica: Željka Orban, prof.
Obilježen Međunarodni dan nenasilja na satu informatike
Autor: Ksenija Rastija, 8. 10. 2019.
Učenici 1. razreda gimnazije obilježili su na nastavi informatike Međunarodni dan nenasilja (2. listopada) kroz školski međupredmetni projekt STOP nasilju.
Usmjereni na elektroničko nasilje koji se događa na internetu ili putem mobitela s ciljem uznemiravanja pojedinca učenici su izrađivali plakate na temu STOP nasilju na internetu, u digitalnom alatu Canva, te objavili svoje radove na LMS sustavu Loomen i podijelili ih s drugim učenicima. Međusobno su vrednovali objavljene radove a ovo su najbolji radovi prema vrednovanju učenika:
Nastavni sat na temu digitalnog nasilja pobudio je razmišljanje učenika o nasilju na internetu koje su istraživali te ukazao na ozbiljnost ove problematike koja vrlo često iz zabave među vršnjacima preraste u ozbiljan psihički problem pojedinca. Učenici su upoznati kome se obratiti u slučaju da im zatreba pomoć te koje mjere primijeniti kako bi izbjegli izloženost elektroničkom nasilju.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.