preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2019./2020.

Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)

- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima

- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge

- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija

- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje

- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)

- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)

Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)

- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu

- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku

- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu

- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki

- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima

- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige

- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini

Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)

Način vrednovanja:

- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)

Autorica: Željka Orban, prof.


Radionice s temom SUKOBA u sklopu međupredmetnog školskog projekta STOP nasilju

Autor: Zorislav Jelenčić, Željka Orban, 19. 1. 2020.

U sklopu školskog međupredmetnog projekta STOP nasilju (u koji su uključeni Hrvatski jezik, Engleski jezik, Latinski jezik, Informatika, Vjeronauk i Tjelesna i zdravstvena kultura) na satima Vjeronauka, Latinskog jezika i razrednog odjela učenici 1. razreda  opće gimnazije tijekom dva tjedna sudjelovali su u četirima radionicama koje su proveli profesor Zorislav Jelenčić i profesorice Jelena Matišić i Željka Orban.

Glavna tema radionica bila je SUKOB.

Radionice su započele individualnim definiranjem sukoba, preko zajedničke definicije unutar skupine koju su učenici morali dogovorno imenovati. Nakon razgovora o tome kako je teklo dogovaranje, je li bilo neslaganja s prijedlozima i jesu li neki od učenika dominirali, uslijedila je aktivnost slušanja i predviđanja događaja u priči o Damiru i Nemiru. Priča je prikazana gradacijski, uz pomoć stepenica koje simbolički prikazuju eskalaciju sukoba.

Nakon priče, na sljedećoj radionici,  učenici su upoznati s najčešćim stilovima ponašanja u sukobu koji su simbolički prikazani životinjama (morskim psom, žirafom, kornjačom, medvjedom i lisicom), posljedicama njegova nerješavanja i strategijama  rješavanja istog.


Učenici su zaključili da do sukoba često dolazi u svakodnevnom životu jer svi želimo biti u pravu, zbog neodustajanja od vlastitih zamisli, narušenih prijateljskih odnosa i sl. S obzirom na to da ga ne možemo u potpunosti izbaciti, ove su  radionice dio aktivnosti u sklopu projekta kojemu je jedan od ciljeva, između ostalih, naučiti rješavati sukobe na način koji ima pozitivne, a ne negativne posljedice. Dakle, razvijanje vještina potrebnih za konstruktivno rješavanje sukoba kod učenika postaju naučeni oblici ponašanja koja će učenici primjenjivati i po završetku školovanja, u budućem životu.

 




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju