preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2019./2020.

Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)

- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima

- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge

- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija

- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje

- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)

- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)

Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)

- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu

- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku

- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu

- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki

- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima

- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige

- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini

Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)

Način vrednovanja:

- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)

Autorica: Željka Orban, prof.


STOP nasilju na nastavi informatike

Autor: Sandra Bošnjak, 24. 2. 2020.

Međupredmetni projekt Stop nasilju koji se provodi s učenicima 1.a i 1.b razreda gimnazije realiziran je i nizom  aktivnosti na nastavi informatike tijekom dvotjednog obilježavanja Dana sigurnijeg interneta (od 3. do 14. veljače 2020.). Osim digitalnih radova o vršnjačkom e-nasilju ključna aktivnost je bila debataalat za brušenje kritičkoga mišljenja. Debata je provedena na tezu  "Cyberbullying" je opasniji od običnog bullyinga (Da - Ne) i pokrenula je raspravu među učenicima kojom se produbila njihova svijest o prisutnosti e-nasilja ali i opasnostima i posljedicama koje donose svi ostali oblici vršnjačkog nasilja.

Kako se većina učenika prvi puta susrela s pojmom debate na nastavi prvo ih je profesorica informatike Ksenija Rastija upoznala s takvim oblikom rasprave, metodologijom provođenja debate te pravilima kojih se u debati treba pridržavati. Nakon osnovnih uputa učenici su bili podijeljeni u skupine te prikupljali i dogovarali argumente kako bi što uvjerljivije predstavili stav svoje skupine i uvjerili sudce da su oni u pravu. Zatim je slijedila debata i na kraju proglašenje pobjednika i osvrt na ovako proveden nastavni sat.

 

 

Učenici su zahvaljujući debati naučili:

  1. Analizirati problem i koncipirati moguća rješenja
  2. Oblikovati argumente vezane za problem i njegovo rješenje
  3. Kritički analizirati argumente
  4. Javno govoriti i raspravljati na artikuliran, tolerantan i argumentiran način
  5. Koristiti različite izvora znanja i prikupljanja podataka

 

U sustavu Loomen raspravljali su na forumu te uputili svoje poruke i savjete djeci i mladima kako se trebaju ponašati da ne potenciraju i podržavaju e-nasilje te kome se obratiti ako postanu žrtva digitalnog nasilja. Neka od njihovih promišljanja možete pročitati ovdje.

 

Debata je izvrstan alat koji razvija kritičko mišljenje, socijalne vještine, govorničke vještine, argumentirano uvjeravanje ali i uvažavanje tuđeg mišljenja, razvijanje tolerancije, samopouzdanja i samopoštovanja.

Autor članka: Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju