Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)
- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima
- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge
- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija
- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje
- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)
- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu
- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku
- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu
- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki
- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima
- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)
Autorica: Željka Orban, prof.
Suradnja s učenicima OŠ Josipa Kozarca s temom vršnjačkog nasilja
Autor: Sandra Bošnjak, 26. 2. 2020.
Učenici 1. razreda naše škole (Venio Rulj, Noa Fazekaš i Jan Šarko), u pratnji prof. Željke Orban, održali su radionicu u sklopu provedbe projekta o vršnjačkom nasilju s učenicima 6. c razreda OŠ Josipa Kozarca u Slatini na Satu razrednika u utorak, 25. veljače.
Na pojavu nasilja reagira se, u većini slučajeva, tek onda kada se pojave prve ozbiljne posljedice takvog ponašanja. Ranije uzroke nasilničkog ponašanja katkad je teško prepoznati, a upravo oni mogu biti od velike pomoći kod utvrđivanja takvog ponašanja među učenicima. Škole (nastavnici i stručni suradnici) trude se spriječiti tu pojavu među djecom u školi radom na primarnoj prevenciji razvijanjem prosocijalnog ponašanja uključivanjem učenika u suradnički i timski rad na nekoj aktivnosti kojom uče životne vještine. S obzirom na to da učenici jednostavnije i lakše izražavaju svoje mišljenje i stav prema drugom učeniku neizravnim načinom izražavanja, radionica je bila sadržajno usmjerena upravo toj problematici.
Učenicima je osviješten oblik nasilja koji često ne doživljavamo takvim (grube riječi koje poprimaju oblik poštapalica, nezadovoljstvo nečijom frizurom, naočalama i sl., uzimanje stvari bez pitanja „jer se on ne bi ljutio/la“ i sl.).
Radionica je bila jedan praktičan način za demonstraciju nasilja prije manifestacije istog s ozbiljnim posljedicama na štetu učenika.
Cilj, osvijestiti učenike o činjenici kako često neizravnim putem uzimamo preveliku slobodu nepromišljeno izražavajući svoja nezadovoljstva drugima ujedno vrijeđajući te druge oko sebe, u potpunosti je ostvaren s pozitivnim rezultatom o čemu svjedoči i provedena refleksija.
Zahvaljujemo ravnateljici škole, prof. Kseniji Juras-Vujanović i nastavnici Martini Hrali na ostvarenoj suradnji i, naravno, učenicima koji su rado sudjelovali u radionici.
Željka Orban, prof. mentor
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.