preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2019./2020.

Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)

- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima

- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge

- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija

- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje

- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)

- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)

Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)

- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu

- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku

- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu

- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki

- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima

- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige

- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini

Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)

Način vrednovanja:

- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)

Autorica: Željka Orban, prof.


Izvješće o provedbi školskog međupredmetnog projekta STOP nasilju na nastavi Engleskoga jezika

Autor: Sandra Bošnjak, 2. 3. 2020.

Tijekom 5 mjeseci provedbe projekta STOP nasilju, učenici 1.a i 1. b razreda opće gimnazije vodili su se mišlju Mahatme Gandhija: 'Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu'. Pri definiranju projektne teme na početku školske godine krenuli su od vlastite potrebe sprječavanja i prevencije bilo kakvog oblika nasilja u školi i izvan nje.

Početak projektnih aktivnosti na nastavi Engleskoga jezika označila je radionica 2. listopada povodom Međunarodnog dana nenasilja ''Što je nasilje/što je mir''. Učenici su definirali pojmove nasilja, mira, mirovnog aktivizma, poštivanja pravila, a glavni ishod radionice bio je uključivanje mirnog i nenasilnog ponašanja u razredno okruženje. Tako su učenici osmislili razredna pravila ponašanja kako bi nam boravak u školi i učenje bili ugodniji. Izradili su kreativne plakate koji nas podsjećaju tko su ''PEACEMAKERS'', a tko ''PEACEBREAKERS''.

Sljedeća aktivnost bila je upoznavanje s kratkim biografijama mirovnih aktivista Nelsona Mandele, Mahatme Gandhija, Malale Youfsazai i Leymah Gbowe. Učenici su u skupinama izradili plakate i usmene prezentacije o životu i djelovanju svakog od navedenih aktivista. Kroz upoznavanje s metodama djelovanja i životima ovih iznimnih boraca za ljudska prava, učenici su naučili kako je nasilje prisutno u svim sferama života, i iako su brojni pojedinci izloženi nasilju gotovo svakodnevno, jedini odgovor i rješenje dolazi nenasilnim putem.

 

Povodom Dana sigurnijeg interneta 11. veljače, učenici su upoznati s različitim vrstama nasilja, a poseban je naglasak stavljen na nasilje na internetu (cyberbullying). Međupredmetnim povezivanjem informatike i engleskoga jezika učenici su naučili kako izraditi digitalni plakat u alatu Canva ili digitalnu prezentaciju u alatu Sway. Tema digitalnih radova bila je STOP nasilju na internetu. Digitalni plakati informiraju nas o oblicima e-nasilja, savjetuju što poduzeti kako ne bi postali žrtve digitalnog nasilja i kome se obratiti ako do nasilja dođe. U svojim radovima učenici su primijenili znanje o autorskom pravu zaštite digitalnih sadržaja te odabrali neku od CC licenci kojom omogućuju daljnje korištenje svoga rada. Radovi su objedinili digitalnu pismenost, preciznost, kreativnost i znanje engleskoga jezika, a konačni rezultat ostaje kao trajan podsjetnik koji ukazuje na problem vršnjačkog nasilja na internetu.


Posljednja projektna aktivnost povodom Dana ružičastih majica od učenika je zahtijevala visok stupanj uključenosti i kreativnosti. Kroz upoznavanje s metodama Kazališta potlačenih Augusta Boala, učenici se koriste dramatizacijom kao načinom rješavanja sukoba. Kroz metodu Forum teatra, u skupinama osmišljavaju i prikazuju scenu vršnjačkog nasilja koju potom predstavljaju publici. U Forum teatru publika ima važnu ulogu – prestaje biti samo nijemi gledatelj, i aktivno se uključuje u proces rješavanja sukoba. Učenici su osmislili nekoliko vrlo kreativnih dramskih prizora, a nakon nekoliko pokušaja uspjeli su doći do pravednog i zadovoljavajućeg rješenja sukoba.

Bilo je tu scena koje su prikazivale nasilje nad slabijima, novim učenicima u školi, ili jednostavno učenicima koji su drukčiji od drugih. Uz mnogo smijeha i nezaboravnih prizora, zaključili smo da se svaki problem vršnjačkog nasilja može riješiti ako nismo samo pasivni promatrači, kao publika u kazalištu,  nego preuzmemo aktivnu ulogu u zaustavljanju i prevenciji nasilja.

Po završetku svih projektnih aktivnosti iz svih uključenih predmeta, učenici su se kritički osvrnuli na projekt i ostvarene ciljeve i ishode. Na pitanje što su novog naučili dali su različite, ali i vrlo znakovite odgovore:

  •  ''Cyberbullying je opasniji nego što sam mislila.''
  • ''Naučila sam koristiti digitalne alate Canva i Pixton.''
  • ''Naučio sam kako i zašto vršnjačko nasilje počinje.''
  • ''Naučio sam kako spriječiti pojavu nasilja u školi.''
  • ''Razgovor je uvijek najbolje rješenje.''
  • ''Naučila sam što je sve zapravo nasilje.''
  • ''Fair play je važan.''
  • ''Naučio sam izrađivati digitalne plakate i logo.''
  • ''Naučila sam izraziti osjećaje kroz glumu.''
  • ''Naučio sam da se nasilje može spriječiti.''


Odgovori na pitanje što im se najviše svidjelo potvrdili su da učenici zaista vole timski rad i zajedništvo, a posebno veseli činjenica da su ponosni što su se uspjeli kreativno izraziti u brojnim različitim aktivnostima – od izrade digitalnih i ''običnih'' plakata, izrade stripa, loga projekta,  prezentacija, intervjua, pisanja priča, dramskih prikaza, uređivanja panoa, pa sve do prilike da svoj vrijedni rad predstave ostalim učenicima naše i drugih škola.

Autor članka: Silvija Štimac, prof




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju