Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.
Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.
Ciljevi projekta:
- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)
- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima
- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge
- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija
- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje
- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)
- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)
Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)
Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).
- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)
- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu
- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku
- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu
- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki
- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima
- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige
- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini
Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)
Način vrednovanja:
- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)
Autorica: Željka Orban, prof.
Suradnja s roditeljima
Autor: Sandra Bošnjak, 2. 3. 2020.
Na zajedničkom roditeljskom sastanku 1. razreda gimnazije održanom 26. veljače, koji su organizirali razrednici (prof. Dragan Klement i Željka Orban), roditeljima su prikazane aktivnosti u okviru međupredmetnog projekta STOP nasilju.
S obzirom na važnost uloge roditelja i nastavnika (škole) u djetetovu životu, programi namijenjeni prevenciji nasilja podrazumijevaju strategije kojima se, između ostalog, želi postići i kvalitetnija suradnja roditelja i škole. U tom kontekstu, školska psihologinja, prof. Ljiljana Matošević, održala je predavanje za roditelje o vršnjačkom nasilju i ukazala na ozbiljnost, uzroke, prevenciju i važnost prepoznavanja problema.
S konceptom i idejom o nastanku projekta nazočne roditelje upoznala je prof. Željka Orban, dok je analizu i rezultate provedene Ankete o zastupljenosti nasilja među učenicima naše škole roditeljima prezentirala prof. Ksenija Rastija. Po uzoru na anketu za učenike i roditeljima je namijenjena anketa koja pokazuje izloženost nasilničkom ponašanju, upućenost u zbivanja u školi, komu bi se obratili u slučaju da je njihovo dijete žrtva ili nasilnik te kako su postupili ukoliko se nešto od toga već dogodilo.
Anketa za učenike bila je objavljena i dostupna učenicima na web stranici škole protekla dva tjedna, a analizu možete pogledati u nastavku:
U anketi su učenici ostavili svoje poruke roditeljima kako prevenirati nasilje, ali i prijedloge mogućih prevencija u školi.
Mišljenja roditelja naših učenika o nasilju, tj. analizu provedene ankete možete pogledati u nastavku:
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.