ZAPOČELA EKSPERIMENTALNA PROVEDBA KURIKULARNE REFORME
Autor: Darko Špoljarić, 18. 4. 2018.
Jučer je u Zagrebu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja održan prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme Škola za život. Na skupu je sudjelovao i ravnatelj Srednje škole Marka Marulića Slatina, Darko Špoljarić, a Srednja škola Marka Marulića Slatina je jedina srednja škola na području županije koja je ušla u eksperimentalnu provedbu programa.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak otvorila je skup i održala uvodno predavanje nakon kojega je izjavila da je impresionirana prisutnom energijom na skupu kao i motivacijom učitelja, ravnatelja, učenika i roditelja.
Ministrica Divjak istaknula je da je u tijeku edukacija više od 1300 učitelja, suradnika i ravnatelja eksperimentalnih škola i još oko 1100 učitelja informatike, što u ovom trenutku čini 2500 sudionika edukacije, te da je to najveći program stručnog osposobljavanja za škole u novijoj hrvatskoj povijesti. S njima radi oko 170 savjetnika i mentora, najvećim dijelom iz Hrvatske, ali i međunarodnih stručnjaka.
Uvođenje eksperimentalnog programa našoj školi donijet će mnogo koristi kao što su tableti za sve učenike prvih razreda, ali i za nastavnike koji sudjeluju u eksperimentalnom programu, besplatan pristup mobilnom internetu za učenike, besplatne udžbenike za nastavne predmete unutar eksperimentalnog programa (općeobrazovni predmeti u prvom razredu), kao i informatičku opremu za školu te opremu za opremanje kabineta i učionica. Sve ovo neće financijski opteretiti školu niti roditelje učenika 1. razreda koji će se ove godine upisati u Srednju školu Marka Marulića Slatina.
Promjena zastarjelog nastavnog plana i programa, osiguravanje još više edukacija za učitelje, materijalno opremanje svih škola, ali i poboljšanje materijalnog statusa učitelja, pretpostavke su da odgoj i obrazovanje uistinu budu temelj novoga društva. Reforma osnažuje ulogu učitelja i jača profesionalnost, daje veću autonomiju i kreativnost u radu, a roditeljima pruža veću uključenost u obrazovanje, objektivnije vrednovanje i ocjenjivanje.
Ministrica Divjak istaknula je da će škole u predviđenom roku dobiti nastavne materijale za sve predmete, što će omogućiti da ih učitelji na vrijeme odaberu i da se na njima priprema eksperimentalna provedba reforme.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.