preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Školska godina 2019./2020.

Međupredmetni projekt STOP nasilju provodi se u 1. a i 1. b razredu opće gimnazije i povezao je nastavne predmete Hrvatski jezik (Željka Orban, prof.), Engleski jezik (Silvija Štimac, prof.), Latinski jezik (Zorislav Jelenčić, prof.), Informatika (Ksenija Rastija, prof.), Vjeronauk (Jelena Matišić, prof.) i Tjelesna i zdravstvena kultura (Mirta Drokan, prof.). U projekt je uključena i školska psihologinja, Ljiljana Matošević.

Voditeljica projekta je Željka Orban, a koordinatorica je Ksenija Rastija.

Ciljevi projekta:

- spriječiti pojavu nasilničkog ponašanja među učenicima u školi radom na primarnoj prevenciji (razvijanjem samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, učenjem životnih vještina), tj. prevenirati nasilje (na temelju dobivenih saznanja o dotad postojećem)

- razvijati empatiju i poticati druženje, suradnju i prijateljske odnose među učenicima

- podučiti djecu kako ispravno reagirati na nasilje i zaštititi sebe i druge

- upoznati se s načinima postupanja u slučaju nasilničkih situacija

- podizati svijest o problemu nasilja, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje

- utvrditi prisutnost nasilničkog ponašanja učenika u bilo kojem obliku (ispunjavanjem Ankete na stranici škole)

- upoznati javnost prikazivanjem rezultata provedenih aktivnosti u projektu (ostale učenike i nastavnike škole, učenike osnovnih škola, roditelje, sugrađane)

Vrijeme provedbe: od 2. listopada 2019. (Međunarodni dan nenasilja) do 26. veljače 2020. (Dan ružičastih majica)

Načini realizacije (sve provedene aktivnosti nalaze se u nastavku na ovoj web stranici).

- „Budi čovjek” - glazbeno-scenska predstava grupe Adastra protiv nasilja među mladima u Pučkom otvorenom učilištu Slatina (organizacija u suradnji škole s lokalnom zajednicom)

- HJ – sastavljanje i izrada ankete u digitalnom okruženju (Microsoft Forms na Informatici), sastavljanje i provedba intervjua sa školskom psihologinjom, pisanje reportaže i izrada videa (Powtoon), izrada stripa u digitalnom okruženju (Pixton), izrada plakata u digitalnom okruženju (Canva), izrada prezentacije (Power Point), pisanje priče (Book Creator), izrada izvješća o projektu

- EJ – izrada digitalnih radova na engleskom jeziku

- INF – sastavljanje i obradba anketa, izrada digitalnih knjiga, loga, debata, nasilje na internetu

- VJ – radionice o toleranciji i nasilju ; izrada božićnih ukrasa i pisanje čestitki

- Et – radionice o nasilju u korelaciji s razrednicima

- TZK – poticanje natjecateljske snošljivosti i suradnje - „Fair play“, izrada digitalne knjige

- međuškolska suradnja s OŠ Josipa Kozarca u Slatini

Troškovnik: bez većih materijalnih troškova (papiri, baloni – škola)

Način vrednovanja:

- vrednovanje postignuća učenika kontinuiranim praćenjem svakog učenika, praćenje i ocjenjivanje napredovanja učenika tijekom rada, prezentacija aktivnosti (Liste za vrednovanje); refleksija po završetku (Mentimeter)

Autorica: Željka Orban, prof.


Izvješće provedenih aktivnosti u međupredmetnom projektu STOP nasilju u nastavi Hrvatskoga jezika u 1. razredima opće gimnazije

Autor: Sandra Bošnjak, 6. 3. 2020.

Projekt je započeo 2. listopada 2019. radionicom na satu Hrvatskoga jezika pod nazivom „DA toleranciji, NE nasilju!“
Tijekom petomjesečnoga razdoblja provedene su aktivnosti od kojih je većina proizašla iz Kurikula nastavnog predmeta, tako da su učenici izradili intervju (i proveli sa školskom psihologinjom), sastavili anketu o nasilju, u digitalnom okruženju izradili su stripove i plakate, pratili su dnevne vijesti i bilježili zastupljenost nasilja koje su prikazali u videu (možete ga pogledati u prilogu), pronalazili su književna djela s temom nasilja i oblikovali u PowerPoint prezentacije, u dramskim uprizorenjima prikazivali nasilničke situacije,  pisali priče o vršnjačkom nasilju i oblikovali u Book Creatoru (https://app.bookcreator.com/books    pristupni kod  5XM5BQY) i u videu i PowerPoint prezentaciji (možete ih pogledati u prilogu) na kraju prikazali izvješće svih provedenih aktivnosti u predmetima uključenim u projekt (Hrvatski jezik, Engleski jezik, Vjeronauk, Etika, Informatika i Tjelesna i zdravstvena kultura).

Završna je aktivnost obilježena Danom ružičastih majica, 26. veljače 2020., predstavljanjem i vrednovanjem svih aktivnosti te vrednovanjem cjelokupnog projekta. Sudeći prema refleksiji učenika, projekt je pozitivno ocijenjen, a projektna nastava većini je učenika poučna i zanimljiva  o čemu govore i maštoviti prijedlozi tema za sljedeće projekte.

 

Prezentacije su dostupne na poveznici Nasilje u književnim djelima i Stop nasilju- završna prezentacija.

Autor članka: Željka Orban, prof. mentor




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju